Z4mbizz

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Sofia - 18 juni 2008 23:51

Nu blev det ju lite galet=) jag o Ak har utmanat varandra verkar det som=) men visst jag kan nog skriva ner 6 konstiga saker till=) iaf någon till=)


1. Jag har en så kallat "snutte kudde" som jag sover på som jag nog aldrig kommer kunna leva utan, den tar jag med mig då jag ska sova borta en längre tid=) örngottet är så sjukt utnött och äckligt=) har haft den i minst 13 år:D

2. Om jag har varit förbannad över en bil och skrikit allt möjligt mot den så klappar jag oftast den och säger förlåt ihopp om att den ska godta det och inte gå sönder eller krångla nå mer:D

3. jag kan inte sova i mitten av sängen fast att jag inte delar den med någon, man är skadad efter ett långt förhållande, så den andra delen av sängen brukar kunna vara täckt med pluggpapper, dator o allt annat konstigt=)

4. Då jag gick i skolan och försov mig eller inte orkade kliva upp så hittade jag snabbt på en dålig ursäkt till varför just jag ska vara hemma och sen lägger jag mig med gott samvete o lättnad över att jag får sova längre men sen så vaknar jag av världens ångest för då är man pigg och skulle lätt orka gå på skolan och börjar även inse vilka viktiga lektioner och prov man missar=)

5. Då jag tvättar så blandar jag exakt alla olika färger och jag tvättar alltid på snabbtvätt och 40 grader, alla olika klädestyper och lakan mm. det ser ut som em regnbåge då jag hänger upp den, mamma får chock tillstånd varenda gång.=) men orka tvätta 5 olika tvättar för att man ska gå efter färg och grader:D

6.Även jag har fobi för A brunnar, hellre kliver jag snett och stukar foten eller ramlar med cykeln än att ta ett endaste litet fotsteg på en A brunn=) jag har väl tillräckligt med otur med kärleken=)


nu är det din tur Ak att skriva lite fler=) d  är ju roligt det här=)


Nu är det nassa, ska på ångströms imorn och göra data provet sen så är jag färdig med min utbildning, gudars vad skönt det ska bli=)


Puss o kram

Av Sofia - 18 juni 2008 18:32

Utmanad av Jenny!  Jen81.blogg.se

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt
ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista
av deras namn...

Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem
veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information...

1. Jag kan inte slänga ut skräp från bilen och knappt i sop påsen för då tycker jag synd om skräpet.=) men jag har blivit betydligt bättre på det nu än då jag var mindre, då ägde jag mycket skräp som jag gömde så inte mamma skulle slänga det:D
2. Om jag är ute och flyger så måste jag alltid klappa planet ett tack för att jag överlevde medans de andra klappar händerna=)

3. Jag måste alltid ha ett glas vatten på sängbordet när jag ska sova, för har jag glömt det så vaknar jag alltid och är jätte törstig, och när jag har ett vattenglas där så dricker jag inte ens ur det=) weeird=)

4. Jag lägger alltid papper i toaletten oavsett vilket behov jag ska göra=)

5. Jag älskar när det är städat men jag har nästintill alltid stökigt=) så jag mår ständigt dåligt:D

6. När jag umgås med folk som har hundar så vill jag alltid se till att de får gå ut o kissa o helst äta annars lägger jag upp en bild framför mig att ägaren/ägarna inte är tillräckliga djurvänner o sen mår jag jätte dåligt:D


haha det här var ju roligt, gud man har väldigt mycket konstigt för sig=)


Jag utmanar:

Sandra: - Sandyy.bloggagratis.se

Ak: - Annak.bloggagratis.se

Therese Å: - theresiiia.blogg.se

Av Sofia - 18 juni 2008 18:07

Inatt vid klockan 1 ungefär kommer mamma o väcker mig, jag var helt yrvaken så hon fick upprepa allt hon sa tusen ggr innan jag förstod, är väl så när man precis har somnat in i djupsömnen, o speciellt när man har sovit så dåligt på den senaste tiden ändå. Men iaf då väckte hon mig o berättade att mormor har ringt o är helt förstörd för morfar hade varit vaken sen kl 00.00 och har trott det har varit morgon o har ätit frukost och är på väg ut för att gå första promenaden. Så hon ville att vi skulle komma dit o stoppa han för han blir så elak på mormor. Så vi for dit, försökte o försökte få honom att lägga sig igen, men det var ju så ljust ute så han var ju helt säker på att det var morgon såklart, vid 3 ungefär så gick vi och satt oss i vardagsrummet i olika soffor och låtsades sova, o till slut kom han o satt sig han med, men han satt ungefär i 45 min och bara tittade på mig o mamma o tänkte säkert va fan gör dom här. Till sluut såg jag att han blundade ögonen och efter ytterligare en halvtimme så sov han väl sittandes i soffan på riktigt, så då passade vi på att smyga oss hemöver så klockan var halv 5 på morgonen när vi kom hem, o mormor stackarn jag förstår inte hur hon har orkat tagit hand om min otroligt dementa morfar så länge. en annan orkar ju knappt med honom i några timmar. Det här har ju pågått i nästan 2 år, o mormor orkar inge mer så inatt sa hon att detta blir hans sista natt hemma för nu får det vara nog, och så blev det, mamma klev upp 8 o ringde o hörde om det fanns någon ledig plats på något demens boende o det fanns det i fränsta på torpsro. Så jag gick på skolan trött som jag var o gjorde mitt sista prov o sen så skulle vi åka o hämta morfar. Vi var ju självklart tvungen att ljuga för honom för att vi ens skulle få med honom i bilen. Det var otroligt jobbigt att komma dit på idyllen för han visste ju ingenting för vi hade ju bara sagt att vi skulle ut på en utflykt bara. så det slutade med att mamma o hennes bror fick skynda sig att sticka därifrån när morfar tittade åt ett annat håll. Jag o millan hade redan gått därifrån o glad är jag för det. Så mamma kommer ut därifrån grinandes. Ne fy hon säger att det känns som hon har svikit han något så otroligt. Men vi vet ju allihopa att han kommer att få det bättre där än hemma men att det kommer ju ta ett tag. Så idag är man lite down och även hur trött som helst. Sitter bara o väntar på att katten min ska föda lite kisseungar oxå så jag kan sova ordentligt på nätterna utan att ligga på helspänn hela tiden.


Ne nu ska jag skriva ännu ett till inlägg för jag har nämnligen blivit utmanad av Jenny=)


Ha det så bra! Puss o kram

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards