Z4mbizz

Alla inlägg under januari 2009

Av Sofia - 27 januari 2009 11:16

En genuin norrlänning,

Hamnar du söder om polcirkeln får du allergiska utslag och i stan behöver du syrgas för att överleva.


 Du och jag Jenny fick samma=) jag ska till sundsvall idag, får se om man får åka till sjukan för att få sig lite syrgas=)

Av Sofia - 27 januari 2009 10:51

Ja nu har man vaknat efter en lång o skön sovmorgon på mamsens soffa, att man ALLTID sover så bra hemma hos sin mamma oavsett om man ligger på ett golv eller kanske står och sover:P


Jag for hit till mamma o millan igår eftermiddag, kände att jag behövde komma ifrån fränsta en sväng, och det ångrar jag inte för vi hade så mysigt igår trots att vi inte gjorde något speciellt, vi fick många skratt tillsammans och det var det jag ville komma hit för så man fick vara den glada fia som jag egentligen är. Jag lekte som vanligt frisör med millan. färgade o klippte, känns som att man gör det varenda gång man är här nu:) men jag tycker ju det är super kul så att=)

Nu sitter jag o funderlerar om det kanske är frisör ja ska bli iaf, fast att jag tackade nej till utbildningen då jag kom in på den på gymnasiet?! ja man var dum i huvudet, istället så packade jag mitt liv i en släp vagn o for upp till vilhelmina o trodde mitt liv skulle bli kanon bra, jo tjena efter en månad så packade jag åter in mitt liv i en släpvagn o drog hem igen=)

Jaja nog om detta tråk=)

Nu väntar jag på att mamma o millan kommer hem från jobb o skola kl 12 för då drar vi nämligen till stan, mamma ska köpa födelsedags presenter till lilla moi=) Så jag hade tänkt försöka haffa tessa där nere o gå runt lite med henne=) kanske vi ska hitta oss någon festblåsa inför utgången i stan på lördag=)

sen efter staden så brassar me and my family hem till mig o äter smörgåstårta o öppnar paket o myser vidare=) Sen så har nog inte kvällen mer att erbjuda men jag klagar inte, får se om man stannar kvar i fränsta eller om man följer med till Ånge en natt till, för tro mig det var skönt att komma bort!




Ne nu jädrans. nu måste jag gå o schnygga till mig littee=)


Puss o kram hela dan=)


Av Sofia - 26 januari 2009 11:13

Som svar till Nina. Tack så mycket=), ja du jag vet egentligen inte alls vart jag ska styra min kos, haha som sagt jag har ju flyttat på mig en hel del, men då har jag bara bytt lägenhet i samma jäkla håla=), mina funderingar på sundsvall har ju funnits där hela tiden så det kanske blir så att man börjar där och se hur det går, men helst av allt så vill ju jag bo långt neröver på västkusten men det får bli då jag har en familj=), ska ju ha en gård fullt av hästar o andra djur=)


Jaha, ja jag ligger fortfarande kvar i sängen o trycker, har lite halv ont i magen idag efter en hel dag med endast smörgåstårta i matväg=)

Men skit i det, jag ska trycka i mig en till bit nu till frulle tänkte ja=) det är värt smärtan för fy fasen vad god den är=)


Igår fick jag iaf resecheckar av pappa så nu är det bara att titta mig omkring vart jag vill åka, ska nog lyxa till det lite o vara borta längre än en vecka iaf=)

Imorn ska jag bli firad av resten=) haha mamma tryckte ju ut mig på fel dag, hon tyckte det var lite smartare om jag hade fötts den 27:e för då har man fått lön för man är ju fattigare än en kyrkråtta efter jul o tills den här lönen som kommer i januari, herregud=)


Jaja ne nu ska jag upp o hoppa o dra på mig nå o springa ner till postlådan o se om jag kanske kan ha fått något grattis kort idag=)


puss o kram


Av Sofia - 25 januari 2009 23:26

Hua ryser bara av tanken hur åren springer ikapp en alltså. läskigt=)

Idag har varit en väldigt lugn födelsedag, kände inte för att fira heller, nästa år blir det att jag skriver i ljunganbladet. Sofia Lantz födelsedag undanbedes och det ska respekteras=)

Blev bjuden på middag igår på bykrogen av mina bästa vänner! Sånt där är fint! synd bara att det aldrig händer i vanliga fall, det är väldigt sällan iaf.


Har suttit hela dagen o tänkt på vart jag vill flytta min kos, för här känner jag att jag inte får ut det jag vill med livet, det är bara samma visa varenda dag helgerna ser exakt likadan ut varenda gång, det enda som händer är supning eller att man har så tråkigt hemma framför tvn så man somnar för här har ingen någon som helst fantasi på att kunna hitta på andra roliga grejor än att bara supa o glo på tv serier, allt är bara en soppa, alla har varit med alla, bråk hit och dit, ne visst klart det inte är bättre på andra ställen men det skadar väl inte att förflytta sig lite o se sig lite omkring så man har någonting att minnas. Jag vill ha minnen som fastnar för livet.

Som jag therese o malin pratade om, man vill kunna bo på ett ställe där man kan kliva upp kl 10 på en solig lördag morgon och bara ta en promenad till ett fik och bara sitta o tom prata i timmar, eller att man bara pallrar sig iväg på en bio på en lördag kväll, ta en omgång bowling eller drar och kollar på en hockey match. Och viktigaste av allt hitta tillbaka till träningen, det kanske finns mer utbud där jag just vill bosätta mig, kanske kan få ta upp dansen igen, det som var det enda i mitt liv, gjorde ju inge annat än o dansa förrut, det vore något som verkligen skulle förgylla mitt liv!



Ne nu ska jag gå o sussa, det kan ju vara så att jobbet ringer imorn kvart i 7 på morgonen o vill ha dit mig inom en kvart o då vill jag vara pigg, för nu måste jag verkligen jobba igen allt som jag har missat då jag har varit sjuk hit och dit.


Tackar alla dom som har uppvaktat mig idag!! trodde inte att det fanns så många runt om mig som brydde sig=) Lite extra glädje till det=)

Så nu är det nassen!!

Puss o kram  på er!

Av Sofia - 23 januari 2009 15:56

ja idag tog man sig en sovmorgon, riktigt skönt=) sen så drog man på sig täckbyxan o gick ut o börja traska, gick ner till carina o tog med Filur på en sväng om i paddocken=) haha ja han var lite jäklig idag men jag är lika tjurig jag med så han gav upp=), sen efter ridningen så traskade jag hemöver o har vräkt i mig lite mat o tagit tag i disken. nu hade jag tänkt hoppa in i duschen o göra mig lite fin o fräsch för man vet aldrig vad kvällen har att erbjuda=), hade egentligen velat åkt till pappa idag o titta in hans as till båt som han har köpt=) men det får bli en annan dag tror ja,

Åhh vill ut o åka skoter o bara mysa på!!!


hejsvejs så länge då!!





Av Sofia - 22 januari 2009 17:07

Igår så ringde madde mig o fråga om jag inte var sugen på att fara till vemdalen igen, dum fråga klart jag var=) kl halv 10 igår kväll så for jag madde o micke upp=) haha ja det var roligt, vart lagomt rund om fötterna och idag har man hjälpt grabbarna att städa stugan=) tur man är snäll, har även fått hört heeela tiden att jag ser BARA glad ut ja=) jaaa varför ska man gå runt o se sur ut för =) det är väl bra jävla onödigt=)

Ja det var iaf riktigt kul att åka dit igen o det var längesen jag har skrattat så mkt  som idag o igår=)


Idag skulle man egentligen rida men jag tror det blir imorn, är inte så kul att rida då det är så här mörkt


Vet inte vad man ska hitta på ikväll, bara ligga o mysa här hemma! ska hoppa in i duschen o sen dra på mig myskläderna o bädda rent kanske, det är väl det bästa o lägga sig nyduschad i en renbäddat säng?!=)


Puss o kram




Av Sofia - 21 januari 2009 13:59

Usch o fy vad hemskt det är med magsjuka o tänk vad 3 dagar kan kännas som en evighet, men nu är den äntligen över, Så idag så vaknade jag av att solen sken o då skyndade jag på mig kläderna o gick ut o gick, men jag gick inte så långt för den här tjuriga förkylningen kommer väl aldrig att gå över, när jag kom hem så gjorde jag alltid situps o benövningar, o nu känner jag mig mer taggad till att ta upp träningen än någonsin, hade förkylningen varit borta så hade jag gått o simmat ikväll, men det är ju inte så vidare smart så det får vänta någon dag till tror jag, Men som sagt jag tackar denna hemska magsjuka som hjälpte mig med några gratis kilon=) så nu är det ju bara att fortsätta, men tro mig det är inte många kilon som ska bort, utan det är ett fåtal men istället så kommer dom kilona plussas tillbaka då mina muskler har kommit tillbaka på plats, för dom har verkligen sprungit iväg o gömt sig. Min rygg är verkligen värd att få bli upptränad. jag känner verkligen vilken otrolig övning som sjukgymnasten gav mig, den tar precis på stället där jag har smärta.!!

 Nog om träning!


Som sagt min skiweek resa blev väldigt kort o intensiv men det behövdes bara en dag för att göra den helt underbar! 

 Är sååå sugen på att åka upp ikväll igen, men jag tror inte jag får med mig någon=) känns inte så lockande att dra upp själv heller=)


På söndag fyller man hela 22 år också, ja herregud det kändes som att det var igår man stod o tog studenten men herregud det är ju ett tag sen nu!! det går läskigt fort nu! snart sitter man inlåst på ett äldreboende o spelar kort med ett gäng kärringar o alla är lika dåliga förlorare=) hahaha ja herregud, den dagen, =)


Puss o kram


Av Sofia - 20 januari 2009 10:04

en speciell närhet nu!! Har drömt jordens underbarste dröm inatt. Jag vill bara att det skulle kunna slå in. Please=)

Nu är denna magsjuka veck från min kropp men som tack så är även HELA 3 kg borta från min body oxå på ynka två dagar, det tackar jag för=)


Ne det blir inge mer skrivet just nu inte=) Puss o kram


Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards