Z4mbizz

Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 27 april 2009 22:41

 Ja då tog man o for till stan o shoppade loss som vanligt. Idag blev Skopunkten den första affären som jag besökte och dom här fina skosserna blev det=)




 



 Har även gjort en beställning på skopunkten från internet och det blev dom här skorna..


             

 

           
             

Som sagt man kan aldrig ha för många skor i skohyllan =)


Och hur roligt är det inte då att shoppa skor till sommaren=)?!


Jag handlade en massa annat oxå

-En solstol, solcellslampor och sittdynor till balkongen

-Ett par svarta chinos byxor

-Ett par Leggins

-En massa till min mamma i en sen födelsedags present som jag kommer gå närmare in på när hon har fått presenten ifall hon läser min blogg tänkte ja=)

-Köpte schampoo o allt det där vanliga på Rusta

O lite annat smått o gott


 Vad har jag annars gjort idag då jo när jag kom hem så piffade till min balkong som nu både har solstol, lampor, blommor, fina sittdynor=)

Efter det så tog jag tag i mitt berg till disk o plockade undan lite innan jag for till therese o där var det full huggning med att kapa träd o samla in det i jobbar bilen hennes för att skjutsa det till majbrasan o sen krattade vi lite oxå=) Så idag har jag jobbat hårt=) men jag har inte tjänat en krona bara slösat en jäkla massa=)


Ne nu ska jag fortsätta titta på sex and the city o sen blir det sova för imorn blir det till att jobba hårt. Men med vad säger jag inte än=)


Puss o kram

Godnatt




Av Sofia - 25 april 2009 21:15

Åh herregud, Ja igår så jobbade jag till halv 5 o sen kom pappa o hämtade upp mig för att fara till Ånge för att hjälpa han att flytta, så man bar kanske världens tungaste soffa o det känns idag vill jag lova o en massa annat=)

Som lite energi hjälp så bjöd papsen på kebabtallrik mumma=) men sen hade man ju ont i magen hela kvällen, innan jag for hem så for jag till mamsen o surrade lite bara, Sen idag då var tvungen att kliva upp halv 8 för att brassa upp till Ånge för att hämta upp millan o två kompisar för att åka ner till matfors för dom skulle tävla mot andra i ukm sen brassade jag hemöver o hämtade upp kissarna o drog mot Ånge igen, där tog jag en glass med Emma o Lise sen var vi även o köpta lite blommor till balkongen, typiskt att man glömde köpa jord bara=) men men sen for jag hem till mamma o solade men bara efter någon fjuttig timme så var det bara att brassa ner mot matfors igen för att se tjejerna dansa o de dansade jätte bra=) men det var så sjukt dålig luft inne i den där sketna lilla folketshus salen så vi for hem. Nu är jag äntligen hemma o ligger som en klubbad säl i soffan o funderar väl på att hasa mig in i duschen. Imorn ska man återigen upp tidigt, 06.30 för att börja jobba halv 8=/ känner mig inte så sugen men jag slutar iaf kl halv 1, sen så åker jag raka väge upp till pappa för att städa ur den gamla lägenheten. vad gör man inte för lite extra kosing=)


Så det var min helg=/ inge vidare händelserik o rolig helg, trött som ett as är iaf vad jag är,

Sen vill jag tacka alla som kommenterade mitt förra inlägg, Jag vet att man inte ska slösa energi på sånt där skit snack, men det är svårt att bita ihop o hålla sig ilskan inom sig. Men snacka på bara, det är vi dom omtalade som vet sanningen o det är det som är det viktigaste!


Puss o kram o godnatt

Av Sofia - 21 april 2009 22:46

Ja det är min stora fråga just nu, Gå runt o sprida ut ett stort jäkla skämt om att jag har varit med en kille som är upptagen, och det som är det viktigaste i det här är att han är ihop med min bästa vän och dom väntar även sitt andra barn ilag?! snacka om att folk vill förstöra mellan folk, Hur kan folk ha mage o gå runt o hitta på nå dylikt, det är ju ganska mycket som står på spel som kan förstöras!!Fyyfan för den som har hittat på det här, och jag kommer gå till botten med det här, för jag är inte värd att få sån här skit o speciellt inte min bästa vän o hennes kille heller.

Är riktigt förbannad nu!

Jag hoppas verkligen på ett samtal av någon som har lust att be om ursäkt och som även kan ta o erkänna att allt bara var ett stort jävla bullshit.

Men om jag kan förlåta vettefan.

 Denna jävla fitt by kan dra så långt åt helvete den bara vill!

Kan någon ge mig ett jobb o boende långt härifrån så JA TACK!!!


=(


Livet är inte alltid tipp topp. Nu är fan botten nådd

Av Sofia - 20 april 2009 12:32

Lista 


Klädsel

Vad har du på dig idag: Just nu har jag mysbyxor o munktröja eftersom jag precis kom hem från en prommis

Vad använder du just nu för skor: det blir mest stövlar, men jag försökte gå in mina kilklackskor i helgen vilket resulterade blåsor hela fötterna=(

Favoritfärg på kläder: Svart, grå mm

Senaste person som Sov i din säng: Någon gjorde mig sällskap i helgen men det får bli en hemlis=)

Du pratade med: Siw på jobbet om jobb

Du delade en drink med: Jag delade ganska många drinkar med folk i lördags=)

Du gick på bio med: Oj oj jag har inte gått på bio på flera år=/

Du gick på stan med: Tessa

Skällde på dig: Hade en stor disskusion i lördags med en person som har stått mig nära men nu känns det inte så

Senaste

Låt du hörde: Pussycatdolls- jao hi?

Film du såg: Polly heter den nog som jag såg igår kväll?!=)

Mat du åt: En tallrik fil, smörgås med keso, skinka o gurka på=) mumma

Kram: i lördags, men riktiga kram var med min mamma senast vi sågs

Puss: kanske fick en puss i helgen oxå?! =)

Fest: Vi var hos kim o firade att han fyller år, alla möjliga folk, riktigt roligt=)

Känslan: jag mår bra.

Ilska: När folk går på folk helt utan anledning?! o hur folk har mage o ringa försöka förstöra mellan ett förhålla

och jag syftar på i lördags.

Resa: Åker troligen till Thailand i November, En dröm som blir sann

Dröm: den dröm jag sist kom ihåg var i lördags så drömde jag om en kille som ägde världens läängsta volvo med världens minsta husvagn o vi var o campade i en grusgrop:D haha, Men rätt sällskap kan ju även det vara kul;)

Personen du träffade: Malin fruppa fröberg var här bara för ett tag sen o pratade om lördagen=)

Personen du pratade i telefon med: Siw från jobbet

Personen du fick sms av:  fruppet=)

Gången du åt en 7-eleven korv: Det har jag nog aldrig gjort=)

Gången du var utomhus: bara för ett tag sen då jag tog min långa o sköna prommis

Gången du sov: Ja inatt sov jag väl som alla andra nätter=)

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Oj hela familjen, ja du dom är ju skild o mina syskon är utspridd över landet så det var längesen

Saken du köpte: mat igår ?!=)

Om Dig

Namn: Sofia "Fia" Lantz

Ålder: 22

Syskon: Storasyster Jessika 30, Storebror 27, lillasyster 14

Sysselsättning: Jobbar som Undersköterska inom hemtjänsten

Bra egenskaper: Glad, snäll, rolig

Dåliga egenskaper: Dålig på att säga nej många ggr

Linje/klass: hm?

Hårfärg: Brunett o lite blond=)

Skostorlek: 36 o 37

Av Sofia - 20 april 2009 12:25

Nu har jag precis kommit hem efter en låång o skön promenad på 1 och en halv timme=)

Så skönt att det inte ens känns kämpigt att gå längre, man börjar få tillbaka kondisen sakta men säkert=) helt underbart skönt! Speciellt nu när jag ska ta upp en dröm o det är att börja dansa igen. Det börjar redan v 19 på söndagen=) Då kommer min älskade gamla danslärare till Ånge o ska samla ihop oss veteraner:D o dansa o ha kul=) Längtar som en tok att få släppa loss på dansgolvet med ett proffs som lärare=)

Nu ska jag o min kära dammsugare ta oss några varv runt lägenheten o sen ska jag gå ner till tvättstugan i hopp om att det finns en tid till mig=)

Igår kväll bäddade jag rent o hur underbart är inte det då på en skala=) Man liksom längtar till att få gå o lägga sig, det luktar bara så gott=)


HÖRES SENARE!! Puss  o kram



Av Sofia - 19 april 2009 22:12

Denna helg har gått snuskigt fort, kanske beror på att jag har jobbat hela helgen typ.

I fredags efter jobbet så var jag till mamma o målade klart alla lister o sånt där på lillasysters nya rum o sen så flyttade jag in alla hennes grejor

Så när hon kom hem från sthlm på lördagen så fick hon sig en överraskning=)


Igår lördag så jobbade jag till halv 5 sen var det bara hem o äta,duscha,sminka sig o börja dricka lite öl, sen kom tessa,fruppet o jenny hit o förfestade o sen drog vi till Kim som hade födelsedagsfest=) riktigt trevligt var det där faktiskt=) var så längesen man var på en riktig hemmafest med alla möjliga människor=)

Visst det hände ju mindre roliga saker som jag fortfarande inte fattar varför det hände men men man kan ju inte förstå sig på alla heller=)


Idag söndag så vaknade jag upp o var tok hungrig så jag mötte upp tessa o då gick vi på ica o handlade fin frukost o gick hem till mig o snaskade i oss=) Bra gjort av oss att stå emot pizza suget o åt nyttig frukost istället=)

Jag har varit seeg hela dagen så jag sov lite på förmiddagen o sen var det bara att klä på sig o gå på jobbet till halv 5. Det var väl kanske inget jag ville just idag då man är bakis o allt men det gick faktiskt bra=)


imorn skulle jag tro att jag är ledig så då blir det att röjja bort lite dammråttor här hemma o tvätta om det finns någon tid, o ut och gå förstås, nu är det vecka igen så nu är det bara ut att knalla=)

tessa tycker att vi ska börja jogga oxå, gruvar mig lite inför det=) för så tränad är jag då inte än;D


Jaja ne nu är det duschen o sängen som gäller

Puss o godnatt!

Av Sofia - 16 april 2009 21:57

Ja nu är jag trött.

Klev upp runt 10 så det var ganska skönt, kände man laddad för att jobba 12-16.30 eftersom det inte var så många timmar, men alltså så stressigt jobb jag har haft idag tror jag att jag aldrig har varit med om, har fan fått kört som en idiot för att hinna dit jag ska, har fått gett bort lite jobb för att jag inte skulle ha hunnit på plats i tid.  så ska det väl inte behöva vara?!

Det ska väl inte synas på oss som jobbar att vi håller på att stressar ihjäl oss? Jag kunde inte dölja det helt idag hur mycket jag än försökte, men jag orkade till slut inte. Så det var väldigt skönt att få komma hem idag. Synd att det har gått så snett i vården. Allt ska gå så fort som möjligt så vi kan tjäna in mer tid så vi hinner ta fler vårdtagare. Man får alldeles för lite tid till dom stackars ensamma som sitter där hemma:/ Men det är inte jag som bestämmer.

Jaja väl hemma så slängde jag i mig mat för jag var dödshungrig, sen så satt jag i soffan o tog igen mig lite innan det var dags för den långa mils promenaden igen. Idag var det inte lika skönt att gå, ryggen svek, höften svek så det blev inte lika raskt tempo som det bruka men vi kom ju runt iaf så nu har man rört på fläsket återigen=) riktigt stolt över mig själv. Men jag är dock inte lika stolt över mig själv då jag är så förbannad snål då det gäller att köpa riktigt rejäla och bra skor för över tusenlappen, nej inte jag går i mina billighetsskor som förstör både rygg,höfter och vrister. Hmm dumma dumma jag=)


Jaja ne nu blir det duschen och sen blir det sängläge känner jag.

Börjar jobba 7 imorn så.

Och imorn så fyller även min älskade mamma år=) så man ska väl dit o umgås=)

Och sen fyller mallha år oxå=)

Tur att man är sååå jäkla rik jämnt, hmmm.

Kan inte alla fylla år den 27:e för då har man ju iaf pengar;)


Puss o godnatt!=)

Av Sofia - 14 april 2009 22:33

Idag så har man ÄNTLIGEN fått jobbat, har varit alldeles för lite med jobb på sista tiden så nu är det bara att försöka hinna ikapp dom få dagar som är kvar denna månad,

Jag jobbade mellan 12-20.30 idag, Har typ svettats heela dagen så när jag hade slutat så kom tessa hem till mig o vi gick ut o gick våran drygt 1 mil långa sväng i högt tempo, det enda negativa är att jag verkligen hatar att gå på e 14 med alla hemska stora lastbilar o speciellt då det är MÖRKT=/, Men sak samma nu har man gått 2 mil på 2 dagar o så här ska det fortsätta, jag tycker inte ens det är jobbigt att gå ut o gå längre, Nu är det rask takt som gäller hela vägen o jag skulle bara kunna gå o gå i evigheter för det är bara skönt att veta att man blir svettig i kläderna för det ger verkligen resultat, så Beach 2009 iår kommer verkligen jag=)


Imorn ska man på hemligt uppdrag, göra en lite operation o sånt. Lite nervös, hatar ju nämligen att få sprutor, men att ta blodprov o allt sånt på mina kära gamla är inga problem, men jag verkligen hatar sprutor på min egna kropp. Jag tatuerar hellre in hela kroppen istället för att ta EN spruta=)haha nja men nästan=)

Så imorn så kommer man vara i Ånge ungefär hela dagen, ska väl sätta upp fondväggen på lillsysters rum oxå så vi kan flytta upp hennes grejer o fortsätta med resten av tapetseringen i mamsens hus=) kul med lite förändring=) Kanske kan bero på att jag älskar att renovera o inreda. Skulle kunna byta tapeter o inredning en gång i veckan om jag miljonär;)


Lite sur är jag just nu. för då jag kom hem från promenaden o slog på text tv för att titta vad det var på tvn ikväll så ser jag att jag har precis missat desperate housewifes, Meen neej, jag var helt inne på att det var måndag idag ja:D jaja, nu har jag missat 3 hela jäkla avsnitt, men på söndag blir det repris tittning iaf=)


Längtar tills på lördag, Party all night long=) Kommer nog bli riktigt roligt=)

 Ne nu ska jag börja tänka på reffrängen, hoppa in i duschen eftersom mina händer o fötter är som isbitar.


Sov så gott för det ska jag=)


Puss o kram

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards