Z4mbizz

Alla inlägg under augusti 2008

Av Sofia - 31 augusti 2008 23:00

Vilken svordom använder du mest?

- Fan, o typ Kuk om jag gör illa mig:D

Äger du en iPod?

- Nope

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

- 06.00

Hur många resväskor äger du? 

- Har noll koll på den fronten

Använder du flip-flops?

- jovars det händer=)

Var köper du dina matvaror ifrån?

- ica brukar det oftast bli, annars om man är i stan är det kul att gå på ica maxi eller på willys

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

- både och.

Vilken var den senaste filmen du såg?

- Haha låg o lustittade på en prinsessas dagbok 2 ikväll

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

- Jag älskar att åka till mina vänner som har barn, för jag älskar att busa med dom, är lite barnslig av mig:D

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

- Göra mig skuldfri, köpa en riktig bil, SPARA, resa köpa mig mitt drömhus ute på landet och en massa djur,=) sen är nog vinsten slut är jag rädd;D

Har någon någonsin kallat dig lat?

- Jo det har nog hänt att mamma har sagt det ett antal ggr=) Men det är skönt att vara lat ibland, Men jag säger det nog mer till andra än att dom säger det till mig

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

- nej usch nej

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

- använder just ingen cd-spelare längre. så det är nog något väldigt gammalt

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

- har ingen speciell. Älskar nästan all musik

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

- Ne det tror jag faktiskt inte, isåfall så flög den hemligheten ur huvudet igår när jag drack alkohol:D

Vad åt du till middag senast?

- Shiit varför just denna fråga, jag smällde i mig en vagga pizza, mår fortfarande illa efter den,

Använder du huvtröjor?

- Jo det  händer ganska ofta faktiskt, tycker om när det är mycket runt halsen. helst en halsduk oxå=)

Kan du vissla?

- Ja absolut

Vem var den senaste som ringde dig?

- Sofie tror jag , men jag låg o sov då

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?

- Då det snurrar mycket men inga hemska höjder

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

- Ja absolut, sånt där känner man varje dag på jobbet, tragiskt nog

Vilket riktnummer befinner du dig i?

- 0690

Tittade du på tecknat när du var liten?

- Jaa det är väl klart=)

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

- Ånge  centrum om det räknas:P annars blir det sundsvall

Hur många syskon har du?

- Jag har 3 stycken. En äldre syster o en äldre bror och sen lillasyster då

Är du blyg inför det motsatta könet?

- Jo det är jag nog, jobbigt värre, tragiskt att alkholen kan göra en till en annan människa, surrig o på, o sen när man vaknar upp dagen efter brevid någon så vågar man inte säga ett ord:D

Vilken film kan du alla replikerna till?

- Dirty dancing, typ de vanligaste svenska filmerna=)

Äger du några band t-shirts?

- Jo takida huvtröja såklart=)

När flög du senast?

- Det var nog 3 år sedan nu. då var jag i turkiet med kicki, tragiskt att man inte har flygit sen dess, men jag o tessa ska iväg här i höst och så är det=)

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

- Det står 4 stycken runt mammas bord=) jag har typ inget hem för tillfället=)

Läser du för skojs skull?

- .Ja om skvallerblasker räknas:D

Pratar du några andra språk?

- Engelska kan man väl prata, tyska förstår jag litegranna

Diskar du din egen disk?

- Haha ne det gör mamma=)

Har du gråtit offentligt?

- Jo jag har ju det, men det är bara då alkholen finns med i bilden

Har du en stationär dator eller en laptop?

- både och

Försöker du alltid lära dig nya saker?

- ja dom säger ju att man lär sig något nytt varje dag, och det tror jag man gör faktiskt

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

- Jag har stora planer för min kommande tatuering, sen skulle jag vilja pierca mig men vart är en hemlis=)

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

- ja faktiskt

Kan du kasta macka?

- Jovars=)

Har du någonsin varit på Jamaica?

- haha nja,

Vad har du med dig in på bion?

- en gott o blandat påse o en dricka

Vem var din favoritlärare och varför?

- Peter Waiswa på högstadiet, Han var den enda som kunde hjälpa mig med matten som jag hade så jäkla svårt med. gick även till honom då jag gick på gymnasiet för det gick inte alls med dom lärare jag hade. 

Har du dejtat någon av en annan religion?

- nja. träffade en i turkiet så vi drack en kopp te sen inge mer=) räknas det;D

Vad har du för väder?

- det är för mörkt så jag vet inte riktigt=)

Har du en blogg?

- Ja, de har jag 

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

- människor behov av stöd, alla andra ämnen förrutom kärnämnena;D

Gillar du att flyga?

- sådär, kliver inte ur flygstolen förrän jag har landat o jag klappar alltid planet när vi har landat för att jag fick överleva o jag måste alltid hålla någon i handen då planet lyfter. Så jag är nog ganska rädd för att flyga=) Man är så maktlös om det skulle hända något

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

- Omtänksam, uppskattar mig för den jag är mm

När sov du senast på golvet?

- Ne gud jag kan knappt ligga på ett golv för min snea rygg så jag tror inte jag har sovit på ett golv faktiskt

Vilken är din favorit drink?

- Skulle vara malibu Cola.

Gillar du din boende-situation?

- Ne det gör jag verkligen inte,

Vilken är din mammas hemstad?

- Falkenberg

Din pappas hemstad?

- Långsele

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

- Ja helst 8, ligger ofta o räknar ner o stressar upp mig för att jag får sova alldeles för lite o då har jag skit svårt för att slappna av o somna

Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Nja det tycker jag inte, jag jobbar heltid o sen så stökar man på med det man hinner o vill efter jobbet.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

-Ne jag var inte en sån som surrade,

Vilken är din favoritfrukt?

- Persika och äpple

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

- Nej inte så värst, men jag skulle aldrig kunna smälla i mig pizza o hamburgare 4 dagar i veckan.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 

- 22

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

- Ja jag har aldrig haft svårt för att stava o när en människa frågar mig om tös stavas med två ss eller ett, jag tycker det är så självklart för om man uttalar det med två ss så blir det ju töss. haha ni förstår=) samma om man inte vet vad höger o vänster är, men vilken hand skriver du med??=)

Tror du på liv på andra planeter?

- Nja inte direkt, men jag tror på ett nytt liv efter detta

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

- Jag minns faktiskt inte

Tror du att Gud är man eller kvinna?

- vet inte vad jag tror på vad det gäller gud men ja det är väl en MAN

Vad var det senaste du åt?

- pizza salladen=)

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

- Jag kommer väldigt bra överens med killar, älskar att ha killkompisar för vi har ofta många intressen ihop. Har alltid varit en liten pojkflicka som alltid satt i volvon 245:an o låtsades köra o var så lycklig=)

Hur valde dina föräldrar ditt namn?

- Mamma ville att jag skulle heta Josefine men hon fick aldrig sin vilja igenom så min framtids tös "om jag får en" så ska hon få heta Josefine i andra namn=)

Gillar du senap?

- neej fyy

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

- Faans jävla helvete

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

- ALDRIG, över min döda kropp, jag grinade som en idiot när min pappa gjorde det för jag var så säker på att han skulle störta rakt ner o dö framför mina ögon. Så neej!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

- Haha orkar inte komma på ngt

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

- nä icke

Tycker du om att krama folk?

- Ja det är aldrig fel med kramar=)

Skulle du säga att du är trendig?

- försöker hänga med men det är tufft=)

Äger du en digitalkamera?

- Jag gjorde innan den blev stulen på midsommar.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

- Rod "Roddan" stewart o Annelie ryde, Då de tyckte jag hade samma frisyr som dom=)

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

- Nee, jag är inte så mycket för att prata i telefon så ibland är det skönt=)

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

- Verklighetsbaserade som har med barn som blir utsatta för våld/o sexuella hemskheter. Typ Pojken som kallades det mm

Tycker du att du är attraktiv?

- Från dag till dag, alltid kul o vakna upp då man känner sig ganska läcker;D

Vad är du allergisk mot?

- inget faktiskt,

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? 

- Ne du inte direkt. man har ju ätit älgkött sen man föddes

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

- Haha den måste jag få tänka på ett tag:D

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

- Jadu dom som orkar ge sig inpå detta skriveri=)

Av Sofia - 30 augusti 2008 11:29

Ja igår så var man istan o gjorde av en massa onödiga pengar, har ångest upp till öronen=) För jag vet att jag måste verkligen lägga undan flera flera tusenlappar till möbler så jag har inte många kronor till övers att leva för, plus en jäkla telefon räkning på 1700 som ej är betald, Fan alltså=)

Men igår så handlade jag iaf

En tröja

Tjocka benvärmare

två krukor

en hårfön

Sporrar

En tavla o massa grejor till mamma

En barnstol till kevin

ett nyckelskåp

dusch draperi o ljus o dekorationer till papsen

Ja mm.

 Det var ett par stövlar på skopunkten som verkligen skrek att du ska köpa mig men jag höll emot, Men jag älskade dom verkligen=)


Efter stadsresan så for jag o therese hem till hennes föräldrar och hämtade upp pappa hennes hästlastbil o började burna mot fränsta för att hämta ett vardagsrumsbord som hon köpte Åh den resan var riktigt rolig=) haha vilken bil alltså=)

Sen efter det så brassade vi upp till och ånge o plockade fram två vinglas och slog på så ska de låta som therese aldrig hade sett??! Jag blev hur brydd som helst=) Sen så somnade vi så sött i en 1.20 säng=) haha o nu har hon precis åkt mot fränsta med min värsting mazda för att göra sig iordning för ikväll=) Kommer bli såå mysigt så=)


Ne nu ska jag ta o städa lite här hemma så det är något allergivänligt åt lilla sandra=)


Puss o kram

Av Sofia - 28 augusti 2008 23:21

Tack Ak för dina två hållna tummar, men det räckte inte ända fram=)

Haha nja jag har nog inte råd med 6000 i månaden men tack ändå:D


Idag har man varit hos frissan. blev väldigt nöjd, men det blev väldigt kort=)

Så nu är man tusen spänn fattigare. Och imorn ska man till staden o bränna bort lite fler stålar...Nu när jag inga möbler behöver handla så får jag väl inhandla mig lite kläder tills helgen=) Ne men nu ska fia ta och spara pengar så jag är en klumpsumma som jag kan använda mig utav när jag ska flytta. När nu det blir??!


På lördag så ska jag grilla med mina bästa vänner! Känns underbart! Hoppas att vädret kan vara lite snäll oxå då skulle allt vara perfekt.

Imorn far mamma o millan med brorsan min upp till hans svärföräldrar så nu får jag en hel helg ensam i huset, ska faktiskt bli väldigt skönt! Det behöver vi nog...


Ne nu ska jag nog gå o sussa så jag är pigg o glad  imorn, Pigg är jag sällan men glad är jag väl ändå ganska ofta:D?!


Puss o kram

Av Sofia - 27 augusti 2008 22:12

Ja vad ska man säga.. Jag fick inte lägenheten. Han som har den kom inte in på skolan så han måste bo kvar, Åhhh jag blir tookig... Ringde på Åfa efteråt och berätta och fråga om det inte fanns några andra lägenheter som kommit in och som vanligt får jag svare- Ne men jag vet inte för jag har ju haft semester i 4 veckor, Jaaa men så har du sagt i 1 och en halv månads tid, när ska hon sluta upprepa det. Men till sist fick jag ut att det skulle bli 2 lägenheter tomma och dom skulle gå på typ 3800 och då är det kallhyra.. Uscha jag bara ryser då jag tänker på hur dyrt det kan bli!!.. Ne du jag får nog vänta på något bättre. Men som alla lägenheter på bottenplan dom går ju först till gamlingar som ska slippa trappor, så jag får nog snart skippa iden att kunna ha mina katter som ute katte. Men jag kan ju inte låsa in dom heller nu när de är innekatter så elak kan jag bara inte vara!, Skulle vara perfekt om det kom upp ett litet hus som ska uthyras som jag kan få bo i. Spelar ingen roll om det är ute i boschen för där trivs ju jag. Men det blir så snoor dyrt när man inte har en fast inkomst och då man är ensam.. Men men sånt är livet. Får väl bo hemma ett tag till, men mer än ett litet tag till får det bara inte bli då blir jag rent ut sagt GALEN!

 Nå nu till det positiva, Imorn ska jag till madde o frisera mig, känns väldigt bra att få göra sig lite fin till helgens bravader, hoppas bara den blir rolig så inte någon förstör min kväll.

På fredag ska jag till stan.var ju meningen att det skulle bli möbelinköp, men varför ska jag handla det, jag har ju min kartong som jag bor i hemma hos mamma det räcker väl länge det?! Elller inte!

Åhh vad jag känner mig negativ nu, Men jag blir så less. Har jag någon som helst tur med livet, nja eller jo jag har ju mina underbara vänner! och det är dom som gör att mitt humör håller sig på plats! tack gode gud för det!

Jobbade kvällen ikväll, kom hem vid 9 for raka vägen upp till pappa och fortsatte att städa, skulle ge mig på att putsa dom 2 sista fönstrerna men visst det gick ju bra. så de får bli omputsning där iaf! Att det ska vara så svårt att putsa fönster till och med=) Ja ja man kan inte vara bra på allt här i livet=)


Ne men ha det så bra! Puss o kram


Av Sofia - 27 augusti 2008 10:05

Ja just nu sitter jag och äter mig en pastej macka med smörgåsgurka på och ett glas oboy till det=) Lovley!.

Om två timmar så börjar jag jobba. Sen slutar jag halv 9 ikväll och jag jobbar likadant imorn, Men eftersom jag skulle klippa mig vid kvart i ett imorn så fick jag börja halv 3 men jag blir lite nervös att det inte hinner bli klart. så det hade ju varit enklast om jag hade fått varit ledig imorn och jobbat igen det nästa vecka. Ska fråga chefen lite snällt:D

Idag eller imorn gäller det, ska få besked om lägenheten, på ett sätt känns det som att det är kört att jag aldrig kommer att få den. Men jag vill ändå hoppas så håll tummarna åt mig.. Jag måste måste måste verkligen flytta nu!

På fredag ska jag o sandra först åka till stan och jag ska förhoppningsvis beställa soffan plus alla andra grejor som jag ska inhandla "om" jag får lägenheten=) sen ska vi handla lite kräftor o go grejor inför kvällen för då ska vi till therese stuga och äta kräfter och paj och dricka en massa gosaker=) det blir nog kanon mysigt det, ta båten ut på sjön och fiska/sjunga/dricka/röka och bara ha det allmänt skitbra=)

Sen på lördag är det ju mittlandia festivalen då blir vi troligen hemma hos mig före eftersom jag är ensam hemma=) mamma o millan ska upp till brorsans svärföräldrar i storuman=)

Sen efter helgen så går man på ett 6 dagars arbetspass igen.. Ohh så härligt!


Sen så ska jag,therese och malin boka en kryssning, eftersom vi alla 3 jobbar inom vården så får vi åka på en kryssning som heter 112-kryssningen. Då är det alla inom vården,brandmän,poliser,ambulansmän,kriminalvårdar
e mm =) Och hur många gooobitar kommer det att finnas där då?? Joo Massooor=) hahaha.. Ne men det ska bli väldigt skoj, har ju aldrig varit på kryssning så nu är det tamefan dags=)


Ne nu ska jag piffa upp mig lite inför min älskade arbetsdag.!


Puss o kram

Av Sofia - 26 augusti 2008 10:34

Jaa idag är man äntligen ledig efter 6 dagars slit på jobbet=) Så vad händer idag då, jo jag ska först och främst proppa i mig en massa alvedon mot min huvud/mens värk, har haft typ mens värk i 2 veckor nu men endast det men idag kom den efterlängtade=) Välkommen välkommen säger bara jag=)

Sitter just nu o fikar lite pastejmacka o fil och gäspar efter en hård natt, när man har kattungar så blir det som ens egna barn man ligger i dvala hela tiden, så fort de skriker så studsar man upp o kikar vad det är, och man tycker det är okej att de busar som galningar i sängen fast att man bara vill sova, men vid 5 imorse så tog jag alla fyra i näven och stängde ut dom i vardagsrummet så då fick jag o mamma wilda några timmars skön sömn iaf:D

När jag har gjort mig klar för dagen så ska jag åka upp till pappas hus och fortsätta städa ur det, övervåningen är nästan klart, bara ett fönster som ska putsas, så det känns bra, sen efter det så har jag bokat tvättstugan där pappa bor nu så då ska jag tvätta alla mina täcken o kuddar så dom är fräsch tills jag flyttar (om jag får flytta) =)  På Torsdag ska jag även till Madde o frisera mig=) blir en överraskning=) haha ne så speciellt ska jag absolut inte göra, bara hoppas det blir fint=)

Nu ska jag bara beställa lite gardiner o lite små saker ifall jag ska flytta, annars får man skicka tillbaka helt enkelt=)


Puss o kram

Av Sofia - 23 augusti 2008 21:27

Jaa idag har man jobbat, 07.30-16.30, ganska seg dag med en massa hål hela tiden, blir tokig av att bara sitta rätt upp och ner o vänta på tiden ska gå fortare. Men arbetsdagen tog slut iaf=), for på ica i fränsta och satt upp kattannons, ska även sätta på alla andra affärer. Men det verkar som att en på jobbet blev väldigt sugen + att hennes mamma fyller år inom en snar framtid så kanske hon oxå skulle få sig en kissemisse i present=) perfekt tänkte jag=), och dom är världens djurvänner så det känns tipptopp=)

Direkt efter jobbet så for jag raka vägen upp till pappas hus och fortsatte städa ur, har putsat fönster som en galning idag och även börjat med tvättstugan. Mycket damm och äckel det finns:D

Skulle egentligen vara ledig imorn men jag hade bara 159 timmar denna månad och får jobba max 165 så då tog jag på mig en halv delad tur imorn så då kommer jag upp i 164 timmar=) Perfektus tyckte jag=) det är ju bara mellan 7-12 så varför inte, sen efter det ska jag på fotbollsmatch i ljunga. Det är viskan o ljunga som ska fajtas om vinst imorn, lite kul när man håller på båda lagen:D

Sen direkt efter det så är det bara att pallra sig hemöver igen och fortsätta städa o skura. Men får man pengar så är det bara att le och se glad ut:D

Blir så dagvild när jag jobbar så mycket helger, men jag längtar tills nästa för då är jag ledig exakt hela=)


Börjar bli lite för nervös nu angående lägenheten, Jag verkligen hoppas på att jag får den, annars står jag utan igen o måste garanterat bo hemma flera månader till och det gör jag bara inte!.

Snälla hjälp mig att hålla alla tummar ni kan!=)


Ne nu ska jag nog hoppa in i duschen o sen upp o gosa med små fisarna som snart är såpass stor så de får flytta till nya hem, usch vad tiden går fort.


Men puss o kram på mina älskade nära o kära!



...

Av Sofia - 22 augusti 2008 22:05

Ja vad har hänt sen sist jag skrev någon nytta. Jo jag har jobbat o jobbat!

Skulle egentligen ha 5 dagars långledigt nu enligt mitt schema men då tyckte chefen jag kunde byta lite dagar eftersom det var kaos med att hitta folk så då får man vara ledig varannan dag ungefär i 5 dagar, Känner verkligen hur jag behöver vara ledig för nu är det mycket på gång.

Pappa har ju sålt huset och det ska vara tomt den sista Augusti och vem fick ta på sig städningen av huset, Jo lilla jag, så igår började jag med två sovrum, det är ju bra mycket som behövs göras, lister,fönster,golv,tak.. Ja allt! Och inte nog med det, Jag ska ju TROLIGEN flytta i första veckan i September om jag nu får lägenheten. som jag får veta på Onsdag. Väntar ihärdigt, Måste verkligen flytta nu, det går an att bo hemma under en väldigt kort period men inte mer än så. Jag orkar knappt vara uppe för det är bara kartonger överallt och även kattungar som är Exakt överallt=)

Idag när jag kom hem så hade dom rivit ner hela mitt sängbord med två glas vatten som nu självklart är i tusenbitar, Papper överallt, och så älskar dom ju såklart att leka o blomkrukorna.. Dom är Såååå söta när dom sover så=) haha.. Ne men man kan inte skälla på dom för sötheten går före allt=)

Men snart är det ju dags för dom att få nya hem oxå, första helgen i September har jag sagt att dom är redo, och dit är det absolut inte långt kvar. Känns lite vemodigt men men, jag kan ju som sagt inte behålla en endaste=) 

Hoppas bara jag får iväg dom alla, för det sista jag vill är att ta bort  dom så snälla hjälp mig att hitta djurvänner som bor i hus o kan ha dom ute och så de slipper alla farliga vägar o dylikt.

Troligen så är 2 tingade iaf, men två återstår och den sista utvägen är att lägga ut dom på blocket för vem vet vad som händer med dom då, Orm mat? Neee Fyyy...

 Till helgen är det mittlandia festivalen oxå, har funderat på att äta kräftskiva på fredagen i Therese stuga och sen på lördag äta middag i Ånge och ha förfest här o sen dra ut på mittis, hoppas att mittis gör mig stolt nu så man inte åker hem vid halv 12 på natten o har slösat pengar:D


Imorn ska man jobba oxå, uscha veckorna blir helt bakåtvända när man jobbar helg man vet inte vad det är för dag längre och denna vecka har gått suuper fort.


Ne nu ska jag släcka ner här o pallra mig upp och starta dammsugarn och damma av lite här och där.


Den enda katten som är tingad är hanen och han är i mitten och längst till höger på bilden och resten är honor så ni vet vad det är för utbud=)


Puss o kram mina nära o kära!

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards