Z4mbizz

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 25 augusti 2009 14:30

Jajamen imorn kväll så lyfter flyget mot Rhodos med mig o Tessa ombord=)

Resväskan är så gott som färdig packad o hela lägenheten är super städad=)

Det ska bli så otroligt skönt att komma iväg o bara vara. Slippa tänka, slippa se, slippa höra. Bara koppla av allt=) ska bli underbart!!


Nu tänkte jag ringa till Sandra för jag hade tänkt att hon kunde bjuda på lite kaffe innan man ska fortsätta packa. Tänkte åka till Tessa senare ikväll o hjälpa henne då hon inte har hunnit gjort någonting då hon har jobbat!


Ne nu har jag inte tid med er nå mer=) Får se om vi ses/hörs innan jag åker

annars så kommer det ju en update då jag kommer hem med en massa härliga bilder=)


Puss o kram

Ha en bra vecka, Men inte med allt för bra väder bara;)

Av Sofia - 18 augusti 2009 22:44

Jag har äntligen fått träffa Sofie o Robins Lilla söta, goa, fina Bebis Zelda=)

Huga hon var så liten o spjälsängen såg så stooor ut;)

Men hon var jätte fin o jag kommer definitivt åka tillbaka dit imorn innan jag börjar jobba o hålla henne igen=)

Kevin var såå söt o såå överbeskyddande, det första han sa till mig då jag stod o tittade på Zelda, Hon är min du får inte ta henne=) Haha men huua storebrorsan är redan överbeskyddare=)  Även då Zelda började grina o kevin var på sitt rum så springer han in o säger i farten - Hon tappa tutten hon tappa tutten:D Men huua Goofisen min <3


Just nu ligger jag Hemma hos mamma i hennes sova o ska väl snart gå o sussa. Är ju som sagt här då mamma är i umeå på operation!

Håll alla tummar med mig imorn bitti på att det ska gå bra. Nog för att jag vet det kommer gå galant, Men några extra tummar känns alltid bättre! Hade hellre velat varit där hos henne!


Ne nu får det vara nog för ikväll=)



Av Sofia - 18 augusti 2009 15:27

Den  

 17 Augusti Så blev Sofie o Robin Föräldrar igen till Lilla söta Zelda och Kevin är en stolt storebror=)


Den

21 Augusti Så kommer Jessi fredrik o lilla Tim till Ånge, så då ska det mysas en massa massa=)  Plus att sandra vännen fyller år oxå=)


Den

22 Augusti så ska det mysas ännu mer med Tim<3 men efter det så ska jag bege mig till förfest o sen blir det fest i Ljunga.


Den

26 Augsti Åker jag o tessa till Rhodos En vecka o mår allmänt gott i solen=)


Den

 1 Oktober flyttar jag in i nya lägan som ska ge mig tak över huvudet under vintern fram till sommarn då jag planerar att ta mitt pick o pack o flyttar till Sundsvall. Den här byn ger mig inget längre, Speciellt inte Jobb.


Den

27 Oktober så åker jag o Tessa ner till Ullared o shoppar loss o sover över där i stuga=) mys


Den

28 November Så ska jag o mina systrar titta på Takida på Hovet, Så det blir lite mys i sthlm=)


Sen så vill ju Therese att vi ska hinna med Grönan oxå innan dom stänger. Börjar bli lite bråttom men det ska vi nog klara av oxå=)


Så ser mina planer ut just nu, Det kan gärna tilläggas nå andra mysiga planer oxå=)


Nu ska jag slänga i mig lite mat för kl halv 5 så börjar jag jobba o sen efter jobbet så tänkte jag försöka hälsa på familjen Olofsson/Edin som har blivit en mer i familjen=) o efter det så brassar jag upp till ånge då jag ska umgås med min ensamma lillasyster eftersom min mamma är uppe i Umeå o ska Operera Hjärtat. Äntligen säger jag bara. Inga fler hjärtbekymmer nu för lillmamma min!!


Puss o kram







Av Sofia - 15 augusti 2009 22:39

Vaknade halv 10, tog mig en dusch o tillfixning o sen tog jag o slängde i mig lite i matväg innan Emma kom o hämtade mig=) Vi tog o drog till stan vi, Första anhalt blev på sättna. Dragracing, har aldrig varit på något sånt förrut men det var faktiskt riktigt coolt=), Har en massa bilder o filmer därifrån men jag orkar inte lägga upp nu, Efter Sättna så blev det full gas ut mot midlanda där pappas Lena skulle till o hoppa fallskärm, hon tog o önskade sig det i 50 års present, crazy I know=) Men hon gjorde det, fast att flyget såg ut att rasa vilken sekund som helst=)

Efter midlanda så blev nästa stopp på selångers marknaden, Tur man är fattig annars hade man kommit hem med både det ena onödiga efter det andra=) Har väl kanske kommit hem för en timme sen o är helt färdig. I förmiddags så kände jag att jag ville festa ikväll, men det blir inge av med det känner jag=) Det blir nog en tidig kväll istället.

Det röstar då jag på iaf=)


Om 6 snart 5 dagar kommer min syster, Fredrik o älskade Tim till Ånge o hälsar på över helgen så då blir det myys=)


Och om 11 dagar snart 10 dagar så åker jag o tessa till Rhodos=) Fick lite rysningar idag då jag stod på midlanda flygplats=) ska liksom lyfta därifrån=)

Skönt då man bokar så här nära inpå, är ju hemskt om man ska måsta längta i flera månader=)


Ne Sängen var det, Skönt med en lugn helg!


Puss o kram


Av Sofia - 14 augusti 2009 14:53

Igår då jag kom hem från Tessa så hade jag 38,5 i feber o jag låg hela natten o låg o vred mig för det blev varmt/kallt om vartannat, men idag känns det skapligt. Trodde jag skulle få ligga i flera dagar. Men jag känner att jag är ju inte mig själv i kroppen, Men nu är iaf utlandsresan bokad o klar så den 26 augusti far vi=) så då kände jag mig genast gladare i kropp o själ=)


Pratade med en väldigt speciell person idag, en person som alltid kommer vara speciell för mig. Saknar de gamla tiderna. Tiderna som jag aldrig kommer att glömma, tiderna som jag aldrig någonsin vill glömma heller för delen. Tänk om du kunde erkänna för dig själv att du är en god människa med ett otroligt fint inre o yttre med världens finaste hjärta. Då skulle både du o jag må bättre!  Du är toppen o det vet du att jag tycker!!


Nu ska jag iaf åka till Ånge o få mig lite mat hos papsen. Gratis mat är alltid gott=) Speciellt då man inte är så tät nu =)


Titt på tusingen, jag har updaterat 2 dagar i rad:D Den du=)

Av Sofia - 13 augusti 2009 19:33

Jag borde bli nominerad till världens absolut sämsta bloggare=)


Men jag har inte orkat helt enkelt, o jag orkar absolut inte nu heller som det känns=) För jag o tessa har tagit våran första lång promenad på evigheter så jag är heelt slut i kropp o knopp=)

Även att vi trotsade björnarna o gick in mot gissjö trots att en på mitt jobb idag som bor inne i gissjö berättade att hon hade mött på en björn i förrgår då hon var ute o gick. Så jag lovar att jag tittade inte bara en gång bakom mig ifall det stod någon nalle o ville nosa på mig=), eller kanske äta upp mig=)

Imorn blir det iaf bokning av utlandsresa. Är såå trött på detta otroligt kalla o blöta land så den 26 Augusti har jag o tessa bestämt oss att fara till Rhodos o bara slappa, sola, dricka o må allmänt gött:D


Om bara ett litet tag så kommer äntligen min storasyster, fredrik o Lilla Tim till Ånge o hälsar på=) Troo mig jag längtar ihjäl mig, Känns fruktansvärt jobbigt att vi bor såå långt ifrån varandra.

Hade man varit rik i plånkan så hade besöken blivit desto fler men men.


Nu den 17 Augusti ska jag börja plugga lite igen, Ska plugga upp lite ämnen så man har det gjort så man kanske kan läsa till något en vacker dag. Man var ju inte så vrål seriös på gymnasiet om man säger så=)


Sen så ska jag ju flytta till den nya lägan den 1 oktober, Bor väl där tills nästa sommar iaf då jag har planer på att söka sommar jobb i stan så man får in en fot på ett ställe så man kan flytta dit. Känns som att mitt liv oxå kanske ordnar sig till slut=)


Nu ska jag bara vänta på att tessa har gjort sig tillräckligt snygg för att kunna vissta sig utanför dörren så ska vi åka till Sandra en sväng o hälsa på sen blir det hemgång. Börjar känna mig sjuk, fryser o mår dåligt o är skit trött. Kanske blev efter våran promenad, kroppen är inte riktigt van att få röra på sig;)


Men nu får ni vara nöjd för denna gång, vi ses väl om ett halv år igen:D haha ne då jag ska försöka okej?!=)


Puss o kram

Av Sofia - 4 augusti 2009 15:00

1. Tre namn jag lyssnar till?- Fia, Sofia, Fisen?!;)
2. Någonting jag tycker om med mig själv?- Glad, positiv, omtänksam
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv? - Säger Ja till saker jag hellre velat sagt nej till för att jag är för snäll
4. Detta är jag rädd för?- Småkryp, mörker, skog mm
5. Tre saker jag vill ha varje dag?- Kärlek, god mat, lycka
6. Tre saker jag absolut inte kan göra?- Bestiga höga höjder, gå i skogen själv i mörkret, acceptera otrohet7. Detta tycker jag om att göra?- Vara med dem jag tycker om.
8. Detta vill jag göra just nu?- Åka utomlands, flytta o få ett stadigt jobb
9. Bästa känslan?- Lyckorus så det kittlar i magen=)
10. Värsta känslan?- Att missta någons förtroende, o bli sviken.
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har?- Samvete, Empati och förståelse.
12. Är jag kär just nu?- Pip
13. Jag vill gifta mig?- Inget jag tänker på dagligen, blir det så blir det=)
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör?-  Resa runtom i världen, speciellt till USA
15. Min käraste ägodel?- Min Familj16. Något jag vill ha i present:- Oj oj det är mycket det=)
17. Detta har jag på mig just nu?- Jeans o tischa
18. Favoritkläder?- Leggins, längre linnen, eller baggy jeans
19. Favoritdjur?- Hund, katt o häst
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest?-  Det mesta faller mig i smaken.
21. Favoritlåt just nu?- Finns sååå många
22. Roligaste ämne i skolan?- Engelska
23.Tråkigaste ämne i skolan?- MATEMATIK
23. Stjärntecken?- Vattumannen
24. En bok jag gillar?- Läser aldrig
25. En film jag älskar?- Svenska klassiker
26. Favorit tv-program?- greys anatomi utan tvekan=)
27. Favoritdoft?- Escada
28. Detta äter jag gärna?- Grillat
29. Dricker helst?- Trocadero
30. Favoritgodis?- choklad o laktrits
31. Hit vill jag gärna åka på semester?- Thailand eller USA
32. Färg på mina ögon?- Mellerade
33. Min längd?- 163 cm
34. Jag tror på:- Allt går bara man vill
35. Jag spelar?- The sims 3=)
36. Person jag beundrar?- Mamma
37. Så här bor jag?- I en lägenhet som jag snart ska flytta ut från, o skönt ska det bli, det är en 2a med hemska grannar=)
38. Antal döda krukväxter i hemmet?- Inga faktiskt=)
39. Det här tänder mig?- Spänning, massage, parfym, killars ryggar;)
40. Det här gör mig avtänd?- svårt att nämna något speciellt
41. Favoritfärg?- Svart
42. Favoritcitat?- hmm, inget speciellt
43. En hemlighet jag vet?- haha ja jag vet många men delar såklart ej med mig=)
44. Bästa present jag fått?- Fått en massa bra presenter
45. Senast köpta skiva?- oj minns inte, var hundra år sedan man köpte en skiva senast
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är?- fötterna o mina ögon kanske=)?!
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:- skulle gärna kunna vara jämn brun i ansiktet, ne man är både blå, fläckig o fräknig:)
48. Udda förmåga/egenskap:- Hmm
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:- En katt, bara lata sig hela dagarna med god mat o mjuka liggunderlag, =)
50. Vad lyssnar du på just nu?- Reklam på tvn
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?- Har jobbat, sitter nu hemma o slöar ett tag, ska åka o hälsa på sofie kevin o robin sen innan det anländer en till familjemedlem=)52. Var är dina föräldrar födda?- Oj pinsamt men jag är inte riktigt säker;)
53. Vad är det senaste du installerade på datorn:- The Sims 3
54. Vilken är din favoritrestaurang?- Finns många=)
55.När badade du i en pool senast?- Längesen
56. Har du varit med i någon skolpjäs?- Ja på högstadiet. Ångespelet
57. Hur många barn vill du ha?- Det blir så många det blir men jag har alltid sagt 3=)?
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?- Skrik musik då man inte hör ett enda ord59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?- är ej så intresserad
60. Vad har du för TV-kanaler?- 1,2,3,4,5  o nå fler
61. Har du åkt moped någon gång?- Ohja.
62. Har du busringt någon gång?- Klart man har busringt=)
63. Har du fått felparkeringsböter?- Nix men fortkörningsböter
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?- Skulle aldrig hända, fyy fan så höjdrädd jag är=)
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?- vet faktiskt inte
66. Har du en egen trädgård?-  haha nja lite dåligt med sånt på min balkong=)
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?- I dont now
68. Kan du alla orden i nationalsången?- Jo jag tror det
69. Badkar eller duschkabin?-  Dusch
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?- Walk the line
71. Favoritpizza?- Vesuvio m, beasås på vagabondo=)
72. Chips eller popcorn?- Chips o dipp=)
73. Vilken färg på läppstift använder du?- använder inte läppstift=)
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?- Öhh?ne?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?- Nej
76. Apelsin- eller äppeljuice?- Äppeljuice
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?- Elin på donken
78. Favoritchoklad?- Marabou
79. När röstade du senast?- Minns ej
80. När åt du en hemodlad tomat sist?- Många år sedan.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?- jopp på bowling82. Är du bra på matlagning?- Nja det ska gå snabbt o vara enkelt=) Inga konstigheter;)
83. Klarar du att tanka själv?- Vem gör inte det?
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?- Ne faktiskt inte
85. Pepsi eller Coca Cola?- Cocacola helt klart!
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?- haha räknas en tischa med jobbets tryck på?=).
87. Vad var det senaste du handlade?- Mat på jobbet
88. Har du kräkts offentligt?- jo tyvärr, då jag åkte på magsjuka o var på krogen, fanns inte en chans att hålla sig ända till toan, plus att toakön var ALLDELES för lång=)
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?- Varför kan man inte få välja båda för=) då vore ju livet underbart!
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?-Ja, jag gjorde iaf, 91. Har du ringt något betalnummer?- Nej
92. Kan man vara vän med sitt ex?- Jo visst kan man det men det är ju ändå en speciell relation
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?- Min morfar då han var dålig
94. Hade du mycket hår som liten bebis?- Nja
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?- Har inget mobilsvar.
96. Vad har du i din väska?- Haha allt från golv till tak typ:D
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Haha ingen favoritsak kanske, men jag har en del måsten, tex att fylla ett glas med vatten så man har på sängbordet
98. Vad är du tacksam för idag?- Att jag har pratat med min nya hyresvärd o allt kändes kanon, längtar tills flytten
99. Var hittade du den här listan?- På cattis sida
100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna?- Ja absolut

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards