Z4mbizz

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 30 november 2010 20:44

Följer typ alla andra som bloggar i brist på fantasi och ska skriva ett inlägg om dagen

Och det första inlägget handlar om :


Dag 01 – Presentera mig själv


Sofia är ju jag det, fast om det ska kännas rätt o riktigt så är jag nog en Fia=)

Är 23 år, nyss inflyttad till Sundsvall, bor med mina två fyrbenta monster i en mysig liten lägenhet. =) Sätter i de flesta fall alltid andra före mig själv. O älskar att överraska o ställa upp för andra.

Föredrar faktiskt hellre att mysa än att dra en krogrunda.

Är väldigt kräsen o rädd för kärleken. då mina tidigare förhållande inte har varit dom bästa! Men hoppas för det att den rätta verkligen dyker upp snart?!

Jag har ganska stort behov av att få vara ensam lite då och då bara för att få vara. För att lugna mig så drar jag iväg med bilen på en sväng o slår på stereon på fullvolym o sjunger/skriker tills halsen blöder. Med det vill jag säga att Musik för mig är en sjukt stor del av mitt liv. Det är min enda psykolog kan man säga.

Älskar även att dansa så att studsa runt här hemma i min ensamhet då persiennerna är nere är inte alls omöjligt =)

Har en stor Kärlek till Djur! Vill alltså bo lite på landet en vacker dag med en massa djur. och det andra kravet är att huset ska ligga vid vattnet och helst vara ett renoveringsobjekt så jag kan bygga mitt drömhus eftersom inredning är bland det absolut bästa jag vet!


Det var ju lite om mig det ! =) Några frågor på det?=)




Tog o tappade bort hela min nyckelknippa igår med bilnyckel/hemnyckel/tvättstugenyckel/motorvärmar nyckel.

Skit konstigt för jag hade den då jag kom till jobbet men då jag ska åka ifrån jobbet så finns verkligen inte nycklarna. Har till och med ringt en spå tant idag för att få hjälp! Men vi har vänt upp och ner på hela jobbet snart o ingen nyckel dyker upp. Men spåkärringen vet att jag kommer få tillbaka nycklarna iaf=) hahaha Mattias på jobbet höll verkligen på o dö då jag berätta att jag hade ringt en spåtant! =) haha men vafan ska jag göra då!=)


Annars då, Jo vi har haft inventering på jobbet idag så jag är totalt slut i kroppen! Så det blir en dusch nu sen lägga sig till rätta! Blev oboy och korvmacka till middag, Orka laga mat efter denna dag, Ehmm Neej! =)


Så godnatt på er folket!








Av Sofia - 27 november 2010 00:17

Har jobbat idag, haft en super bra dag på jobbet, allt har som sagt glidit på bra idag i jämförelse med gårdagen då det bara var krångel o man såg mer död än levande ut då man kom hem =) Men hur dåligt det än går så har vi ändå lika roligt på jobbet och inte nog med det man lär sig av dom där sämre dagarna =)


Ikväll kom lill Rickard på besök, Blir alltid lika glad då han hälsar på,

Skjutsade iväg honom i hans Volvo 745?! till ricki, haha nådde knappt fram till pedalerna. =)


Tänkte faktiskt ägna några rader i detta inlägg om just

Rickard självaste Engblom!


Som jag vet väldigt många andra oxå tycker så är han en helt underbar människa med en väldigt fin in och utsida.

En kille som jag alltid har känt mig trygg med och som jag aldrig aldrig vill förlora!

Den relation som jag har till han är starkare än så mycke mycke annat! 

Han har ett hjärta av guld men det är bara han själv som har lite svårt för att förstå det=)

Han är vän som jag kommer hålla hårt i resten av livet!

Han är en av mina nära och kära som jag Älskar väldigt väldigt mycket!

Det finns bara han jag kan sitta själv o förfesta med o spela 90 tals musik o sjunga ut för full hals o bara ha allmänt sjukt kul =)


Men nu ska jag inte skämma bort han med fler rader, Nu får det fasen räcka ;)


Min snälla pappa tog med sig mina julkartonger idag till stan så nu har iaf jag gjort Jul i min lilla lya. Nu är det bara att längta till att klä julgranen så är det komplett=)


Imorn vill jag så VÄLDIGT gärna gå ut, Borde väl inte då plånboken som vanligt skriker Nej. Men jag behöver få komma ut o träffa lite folk o dansa av mig! =) Så är det någon fler än jag som är sugen på utgång här i stan imorn så hojta till! =)


Nej om man kanske skulle ta o tänka på refrängen o krypa ner under täcket för imorn väntas lite jobb oxå! =)


Gonatt underbaringar!

Av Sofia - 25 november 2010 22:14

Heeyy Long time no see! =)


Ska göra ett sista försök på det här skrivandet!


Vet inte vart jag ska börja riktigt bara då det har hänt en hel del!


Har sen över 2 månader tillbaka haft praktik på Electrolux Home i Sundsvall. Trivs så otroligt bra. Det är precis så här alla borde få känna när de går till jobbet, bara en enda stor glädje!  Jag hoppas o ber på mina bara knän att jag får stanna kvar hos dom o bli köksritare=) Dom är som min nya lilla familj=) Känns som man har fått en hel hög nya syskon och väldigt många extra mammor=) och det tänker jag då rakt inte klaga på ;)


Efter ca 3 veckor pendlande från Ånge - Praktik platsen varenda dag så hade jag en sån sjuk tur att chefens kompis ville bli av med sin lägenhet lite fort då han hade hittat nytt boende så jag tackade väldigt snabbt JAAA! =)  Så numera är jag då Sundsvalls bo och det känns otroligt bra! Jag o mina 2 kissemissar delar på en 1a på 40 kvadrat o dom trivs lika bra som jag!


Så nu är jag äntligen på plats i staden efter nästan 2 års längtan hit! =)


Mycket annat har hänt oxå under dom senaste månaderna!

Allt från otroligt jobbiga saker som kommer följa mig resten av livet, Och som jag kommer ångra hela livet <3.

Sen har det hänt lite roligare saker, så som lite kärlek, och lite catch up med gamla goa vänner!


Det har även gått över ett år sen det jag aldrig hade kunna ana att jag skulle få gå igenom, Den händelsen följer mig varenda varenda dag, Det jag hatar mest med att detta hände är att jag har blivit så OTROLIGT mörkrädd!

Resten kan jag leva med för det är historia för mig nu!


Jag har tryckt på RESTART knappen nu och har börjat om från början.



Ja det var en liten update från mig! Och nu får ni tjata på mig så jag inte tappar skrivar glöden igen!


Har nu tagit bort lösenordsskyddet då jag känner att det inte spelar så stor roll vem som läser min blogg.


Ni får läsa för att ni bryr er, ni får läsa för att ni absolut inte bryr er!


Kraaam Fia







Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards