Z4mbizz

Alla inlägg under februari 2008

Av Sofia - 22 februari 2008 08:03

Jajamen.. nu sitter jag här hemma klockan är 08.03 och jag är vaken.. jag sitter här o lyssnar på gamla 90tals låtar.. massa låtar man har massa gooa minnen ifrån men även dåliga..

Sitter även o lyssnar på låtar ligger mig varmt om hjärtat av olika anledningar. Det kändes som att jag bara behövde göra det här så jag verkligen försöker släppa allt det gamla o gå vidare... haha det är så typiskt att det alltid kommer några tårar när man lyssnar på känslig musik:D


ja nog om  det... I onsdags kväll så brände jag o anny ner till stan o hämtade hem en grandis valp som hade farit lite illa till så nu har jag hand om henne "bacardi Razz"  smeknamn Razz=) En riktig gooing..vill bara gosa o krama hela tiden. och igår när vi var ute o gick på isen utanför mig med anny,jenny o markus plus hela kompanit av hundar såå tydde hon sig till mig heela tiden=) det var då jag insåg att det kommer bli ännu ett jobbigt farväl när hennes nya ägare kommer o hämtar henne.. men jag har iaf räddat henne från det värsta o jag ger henne 100% kärlek.. hon kanske aldrig glömmer mig:) hoppas inte det iaf. men hon kommer få det bra på sitt nya hem det vet jag alldeles säkert=) jag ska lägga upp en bild på razzelirazz jag lovar =) 


Idag ska jag o razz åka till Ånge o umgås med pappa som jag inte har träffat på 1 månad då han har hållt till i mexico o friat lite:D

så jag ska åka rätt så tidigt o få med han ut o gå på långprommis=)

 ska även bli skönt med en luuugn helg=)

min älskade storebror kommer hem o hans gooa tjej så jag ska nog umgås med dom:)


Puss o kram

Av Sofia - 18 februari 2008 19:57

Ja den här förkylningen vägrar släppa taget o gå vidare.. boooort från mig jag tycker inte om dig:D

Börjar bli lite halv less o vakna på morgonen av 2000 nysar på raken:)

I lördags så for jag o therese o simmade på morgonen o solade o basta, for hem o åt frukost och började packa lite:D haha I know jag började packa en stoor väska med kläder för en ute kväll i stan:D hahaa.. jag är hopplös. jag vet själv att det hade varit bättre att bara ta med sig ett plagg för då har man inga andra att välja mellan o då behöver man inte stå där o stampa av ilska för man är missnöjd:D  men jag fick bli nöjd till slut. så där satt ja o therese i lägenheten i granlo och efter några groggar senare så kom lisa.. Sen blev det full fart.. grogg efter grogg o då var man på fyllen igen=)

Vi for kanske in vid halv 12 och for direkt på aveny.. o guud vad jag dansade o guud vad jag sjöng med bandet som uppträdde:D haha jag måste fråga någon vad dom hette eftersom dom knäppte kort på mig:D ojoj vill man se det tro?!;) Så nu är man verkligen pank.. hatar att jag inte bryr mig om vad pengar är när jag inte är nykter...


idag så har man varit på skolan o gjort lite nytta. sen efter det så var det dags för besiktning av bilen. mamma fick följa med där.. Satt där med kaffe i handen o var nervös över domen på bilen.. Sen sa jag till mamma,, Neee faan jag måste ha en ciggarett jävel innan jag börjar grina.. Jag hade inte rökt på hela dagen o jag kände hur tålamodet började svika mig rejält men i sista sekund så räddades jag av tanken att jag hade nog en snusdosa i bilen. skuttade iväg dit o där låg den.. Allt bara släppte. nog för att en cigg hade gjort mer susen. Att man kan bli så knäpp av ett sånt idiotiskt beroende.. Mamma fick knappt prata med mig för då fick hon bara spydiga svar tillbaka..

Fick iaf domen att handbromsen inte var den bästa så det blev ombesiktning.. jäkla skit.. men men enligt mamma skulle jag vara glad för det kunde ha varit värre=)


Idag kom äntligen min älskade katt tillbaka efter att ha varit borta i 6 dagar.. Mager som en sticka var hon men till hundra procent säkert påsatt o smäll gravid..Så nu är det bara att börja räkna dagarna igen o se ifall det stämmer.. Så om det är några älskade djurvänner som söker sig en goofis så kommer jag förmodligen ha några små söta kisseungar här i mitten av april:) Men jag kommer med klartecken om det stämmer lite senare=)
 Jag tycker det är jätte kul att få kattungar men det är SJUKT jobbigt att lämna bort dom. speciellt till folk man inte känner eller vet något om.


Ne nu ska jag lägga mig i soffan o dega lite med boken socialomsorg i min näve...


Puss o kram på er alla gooofisaar:D

Av Sofia - 14 februari 2008 13:14

Nu är den dagen kommen då alla kära ska vara extra kära bara för en dag bara för att det ska vara såå.. jag håller med Ak i hennes inlägg att är det verkligen så jävla nödvändigt med såna här dagar.. det är ju som sagt bättre att visa kärlek året om istället för att överösa kärlek till den man är ilag med just en speciell dag o sen dagen efter kanske allt är lika trist o grått som resten av året. Fast kanske vissa får sig en tankeställare oxå efter en sån här dag.


Jaha jag då som är Mest singel i hela världen känns det som:) vad ska jag göra då? Jo jag tog o inhandlade lite alla hjärtans dag presenter till min älskade mamma istället:) Hon fick en jätte fin blomma. Lite bayleys likör kaffe och en musmatta med alla oss syskon på som hon ska få ha på sitt jobb:) då kan hon ju titta på den o se vilka jäkla snyggingar hon har avlat fram:D


har haft mina funderingar på om jag ska köpa gele hjärtan o slänga in i hans brevinkast. men va fan.. vill han ha mig dårå??:) Nja.. jag tror jag lägger ner den Ideen faktiskt..


Nu ska jag iaf ta tag i mitt hem o städa för imorn då kommer elektrikern o ska sätta in min nya spis o fläkt så imorn kväll blir det nog bjudningar hem hit för då ska jag tilllaga potatisgratäng:D


Satt ute förrut nere vid isen o solade o rökte lite.. Guud det är såå underbart., men solen höll ju inte i sig så länge. men man får som sagt passa på..:)


Ne nu ska jag göra lite nytta:)


Pusspuss o massa kramar till mina nära o kära o hoppas ni får en mysig dag:)



Av Sofia - 5 februari 2008 21:44

Idag vaknade man med några onda virus i både näsa o hals.. så man skrev ett litet meddelande till frökenfräken:) o man fick ett krya på dig tillbaka.. tänkte då att nu ska jag banne mig sooova länge länge, O nej det var bara att glömma då Ringer Daniel från badhuset o fråga om jag ville jobba..:D

jag bara tänkte... JAAAA klart som faan jag vill.. Men sen kom jag på jag har ju inte jobbat där på säkert 1 år:D men jag pallrade mig dit o var lite smått nervös. Men så fort jag satt mig i den där otroligt varma kassa kuren så satt allt kvar.. jag kunde kassan lika fort som jag kunde sista dagen jag jobbade:D I Belong in that fucking Kiosk:D

Ne men allvarligt det kändes väldigt bra att få komma tillbaka till gamla goda badhuset..:)

Imorn ska man på skolan o göra provet som jag absolut inte har förberett mig på...  men det får gå som det går. sen ska jag o min kära klass åka till fränsta o ha spinning pass. vi har ju som sagt fått inlagt fys pass i vårat schema. inte alls dumt. men mår jag som jag mår nu så vettefan om jag blir publik imorn..


Ne nu ska jag lägga mig o kurera mig..

Pusspuss

Av Sofia - 4 februari 2008 22:35

Uscha vad trött man får vara.. Sitter här i filt o har precis tagit míg en lång dusch för att kunna hålla mig vaken.. Jag vet så jäkla väl att jag måste sätta mig ner o titta på provet som jag ska ha på onsdag.. men det känns som att jag inte har lust för fem öre..

Är såå trött nu på dagarna då jag kommer hem.. jag vet inte vad det är med mig.. Jag behöver sommaren o ljuset.. Jag o Lina satt o prata om att vi skulle planera sommaren:)

tänk er själv vilken rysning i kroppen man fick när vi började prata om

Grillning, sola, bada, dricka cider, spela kubb, brännboll, festivaler, grönan, nya fräscha kläder.. åhh VÄRMEN:)

Ja gud jag blir alldeles till mig... jag ska inte jobba så mycket i sommar utan jag ska mest bara njuta efter min praktik på sjukhuset är klart o känna mig nöjd med livet:)


Ne nu måste jag lägga mig i sängen o läsa igenom dom där kapitlena om lagarna så jag kan dom.. vilket jag tvivlar starkt på,Men men tänk positivt:)


Pusspuss



Av Sofia - 3 februari 2008 17:33

Haha ja igår var man på Forum o skaka loss:D Fick lära mig hur man dansar till raggarballemusik:D men det var roligt:)

Fick skämmas idag när brorsan min ringde o frågade vad jag ville kl 2 inatt:D faan jag är hopplös på att ringa på nattetid vid onyktert tillfälle:D

Fick iaf ligga dig nära..  Mår så bra i din närhet så det är inte klokt... Jag ler bara jag tänker på dig:)


Nu ska jag hoppa in i duschen o göra mig någorlunda fräsch för sen ska jag knalla in till Anny o Johnas o sitta barnvakt åt go  ungarna Gry o Nelly:) Söt propparna:)


Ha det så bra! Pusspuss

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards