Z4mbizz

Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 27 februari 2009 21:40

1. Stänger du av mobilen när du sover?

Nix, han är en trogen sängkamrat men jag har oftast på ljudlöst på helger då det brukar kunna ringa i ett=)


2. Vem såg dig senast naken? Var nog kissarna, Sigrid ska alltid sitta på handfatet o vill ha en blötpuss=)


3. Hur såg du ut på högstadiet? Hmm, jaa det var väl allt från mysbyxor och linne till slitna jeans med en massa hål i. ja jag minns fasen inte=) men det var kortare linnen då än nu vill jag lova=)


4. Hur kommer du att se ut om tjugo år? Ja du några rynkor till och troligen lite rundare om både mage och rumpa vilket jag vill undvika men det kan väl lätt bli så=)

5. Hur var du på dagis? Jag var såå blyg för både barnen o fröknarna, var mest med pojkarna, det var jag helst och gärna. är en liten pöjkflicka


6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Dom säger att jag är väldigt glad och duktig, och jag tar jobbet på allvar och försöker alltid göra mitt bästa, jag är glad och väldigt anpassningsbar beroende på vilken gamling man är hos.

7. Har du celluliter? Ja säg det, man har säkert någon, men så länge dom inte syns så mår jag bra=)


8. Biter du på naglarna? Ja om jag är nervös, men annars väldigt sällan


9. Har du något handikapp? Tja jag är väl lite allmänt pucko på ett positivt sätt.


10. Är du rädd för att få hängbröst? Nej jag det är jag inte, får jag det så får jag det, men jag tvivlar på att mina små o fasta små saker ska börja hänga=), men kanske då man är 80 då har man som rullgardiner;)

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Har alltid trott att det är en man men sen om han finns kan ingen bevisa.

12. Svär du? Ja det gör jag, oftast åt mig själv.


13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Jag har haft tur o inte haft henne plingandes på dörren och hoppas inte på att behöva öppna för dom heller. inte ett dugg intresserad, hade jag varit det så hade jag väl gått med eller?!


14. Hur homo är du på en skala 1 - 10? Haha, jadu jag är inge vidare homo direkt men visst kan jag säga att vissa tjejer är jävligt snygga men då blir det väl en 1:)


15. Tror du på utomjordingar? Haha ne inte direkt, men andar tror jag på.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? KORV KORV KORV, o mjölkmackisar:) och det vet alla som känner mig innan och utan=) me utan korv is not a life to live=)


17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?

Surströmming.blodpudding, allt med svamp. jag älskar mat men är faktiskt lite skeptisk mot avancerad och annan mat, enkel svensk husmanskost gillar jag.


18. Har du blivit arresterad? Nix. och tror aldrig jag kommer bli heller


19. Ljuger du? Helst inte, men vita lögner är ibland bättre än hela sanningen.


20. Har du kysst en polis? Nee=) jag är ju fasen rädd för dom=)


21. Är du rädd för Securitasvakter?icke.


22. Har du någonting att dölja? ja en del.


23. Vad har du på din nyckelknippa? Hmm kan det vara nycklar? jag tror det iaf.:)


24. Är du/har du varit gift? nope


25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen/mannen från krogen? Utan tvekan,

26. Kan du laga cyklar? Nja, eller jo visst kan man väl laga en cykel men det skulle jag nog tycka var ganska tråkigt.


27. Kan du fixa med bilar? Mjoo, jag är faktiskt hör nu här kommer pojkflickan fia, jag tycker det är kul o titta på o lära mig när folk lagar bilar och jag har faktiskt kunna laga både det ena och det andra, Och byta däck får ingen hjälpa mig med=) Kan själv!=)


28. Brukar du köra om? Ja oja, kanske alldeles för ofta och i onödan


29. Kan du baka bröd? jo visst kan jag det, ibland får man något infall men det är konstigt att det ALDRIG blir uppätet utan får ligga i frysen tills det har växt fast där=)


30. Vet du hur man frostar av en frys? Ja klart jag gör, jag har väl flyttat mer än många andra o då måste man frosta av frysen=)


31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Tråkigt o säga vänner för det har alla svarat på fast att dom verkar leva ett toppen skönt liv, men svensson svensson kanske:)`?

Av Sofia - 25 februari 2009 23:06

Ni ska få lite bildbevis på att jag faktiskt HAR tapetserat=) och jag har gjort det alldeles själv=)


Det syns inte riktigt på bilderna vad det är för färg på väggarna men jag ska berätta att det är en vit fondvägg mot säng väggen med glänsande mönster i plus den otroligt fina väggdekoren som jag är såå nöjd med, tackar anny ännu en gång för iden=), sen på resten av väggarna är det mörk grått,


Innan tapetseringen så var det ljus beight på väggarna med miljarder hål på.

Har aldrig gjort iordning där i rummet förrut för jag har mått så dåligt över väggarna så jag är sååå nöjd så ni anar inte, men det är bättre att se med egna ögon, nu saknas det bara det nyinköpta överkastet, dom nyinköpta gråa runda mattorna som ska vara på varsinn sida sängen o ett till sängbord sen så är det nog färdigt=)


Nu ska jag lägga mig o sova, är helt färdig men ack så nöjd=)

Imorn ska man jobba delad tur så på min rast mellan 12-16.30 så ska jag tvätta o städa resten av lägenheten=)


Men puss på er! och godnatt,


Titta o njut av bilderna nu trots den dåliga kvaliten=)


före bilden är med dom vit/grå blommiga gardinerna

och efter bilden är med vita gardiner mm=)


Av Sofia - 24 februari 2009 23:35

Idag har man tagit tag i tapetseringen i sovrummet mitt men såklart så tog ju tapetklistret slut så bara halva sovrummet blev klart, men Åhh så fint det kommer bli=) Mamma min var så stolt över mig att jag klarade av att tapetsera alldeles själv=) haha jaa vad är det för konst=)

jag ska lägga in lite bilder på det nya fina sovrummet när det är klart=) Imorn ville emma ha med mig till stan så då blir det banne mig en sväng in på ikea för att köpa allt som jag ska ha till rummet o sen kanske man hittar sig en festblåsa inför lördag då man ska ut o leva rövare=)

Jag vaknade med jordens huvudvärk imorse, så jag fortsatte o sov till klockan nästan var 12, sen så åt jag lite frukost o det tog inte lång tid förrän jag låg på soffan o var tvungen att sova igen för huvudvärken vägrade släppa, spelade ingen roll hur många tabletter jag tog, så vid 3 halv 4 ungefär tvingade jag upp mig själv för att knalla till köket för att kocka ihop ngn mat o det blev gräddstuvad pytt, snabbt gjort=), sen så la jag mig återigen i soffan tills therese kom hit med slip pappret o rakbladen då tvingade jag in mig i sovrummet o började slipa väggarna, Phhuu, huvudvärken har hängt med heela dagen o heela kvällen, undra om det är dags för att bli sjuk??! vill inte!, men jag känner mig allmänt klen i kroppen,

Mamma har strängt sagt åt mig att sluta stressa o ta på mig för mkt, men det är lättare sagt än gjort. Det är ju bara jag som får ta smällen sen ändå och det är då man ångrar sig djupt allt man har gjort som man inte behövde.

Jaja gud vad jag surrar om tråkigt nu va=), På fredag kväll efter jag slutat jobba kommer mamma o hämtar mig o the cats o då far vi hem mot Ånge, och blir det fint väder på lördag så ska vi ut på isen igen o fiska o sola, Härligt värre, det är kanske det man behöver "friskluft",

Sen blir det nog mittis o Idol markus=) 

Nu har jag bäddat ner mig på soffan o ska invänta sex and the city, men frågan är ju om jag orkar hålla mig vaken?! det visar sig nog=)

 Nattinatti på er gott folk!

Puss o kram heela dan!


Av Sofia - 23 februari 2009 20:00

- Inte nog med att man har jobbat järnet nu dom senaste veckorna, jobbade natt i fredags, klev upp halv 3 och for till stan vid 4 och där höll man till lör och sön, och vad sysselsatt jag o therese oss med, Joo tapetsering hos hennes storasyster, Måttligt less på att tapetsera nu vill jag lova men vad var det jag gjorde nu direkt då jag kom hem från jobbet, pigg som jag kände mig just då, JO jag tog o spacklade mitt Sovrum, Så nu mååste jag ju verkligen ta tag i tapetseringen även där inom en väldigt snar framtid,, Gaahh vad har jag gett mig in på=), Men något som jag vet säkert är att det blir ingen tapetsering idag iaf, har ingen ork för det, har inga rakblad och inge slip papper=) är nästan glad för det=)


Så nu sitter jag i soffan i vanlig ordning o ska försöka ha mina blytunga ögon öppna ett tag till, och jag tänkte spendera mina sista timmar i vaket tillstånd till att beställa lite på Jotex så mitt sovrum blir perfa=)


Är hungrig oxå men orkar man göra något ätbart? knappast,


Till helgen är det IDOL markus på mittis=) ska man dit eller ska man till stan?=) Hmm svårt beslut, på fredag jobbar jag iaf så då blir det lugna gatan men lördag återstår att se=) men festa ska jag för nu har jag faktiskt varit nykter o städad i 4 helger=) Nu måste jag få gå ut på krogen o vara allmänt crazy=)


nu blir det inte mer än så här för då somnar jag,

Puss o kram


Av Sofia - 20 februari 2009 11:26

Ja hur det gick med min sovplan?, det gick inte alls=) Det är ju enkelt att hålla sig vaken länge på kvällen men sen då på morgonen då man ska slita upp sig tidigt om man absolut inte måste=) så neej jag låg länge idag ändå=), så vi får väl se om jag lyckas somna en sväng här mitt på dagen nu då?. jag vet inte om det blir någon skoter tur idag heller, det är ju så tråkigt väder, men nu ska jag klä på mig o gå ut o gå med madde en sväng, det är oxå bra sömnmedel=)

Idag far min älskade storsyss till lanzarote, Jäkla lyckosar=) fast hon vill ju åka nu innan bebisen i magen blir för stor=) Åhh jag kan äntligen bara fåå säga det att JAG SKA BLI MOSTER I AUGUSTI=) weeiiihoo=), fast jag hade gärna kunna bytt plats med henne men men jag får allt vänta=)


Ne nu måste jag starta dammsugarn o ta hand om disken innan jag går ut o går.. Puss o kram

Av Sofia - 20 februari 2009 11:18

Regler:

Det här är svårare än du tror!

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!

Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Lycka till!


1. Vad heter du? Sofia

2. Ett ord på fyra bokstäver: Saga

3. Flicknamn: Savannah

4. Pojknamn: Sebastian

5. Yrke: Sjuksköterska

6. Färg: Svart

7. Klädesplagg: Skjorta

8. Mat: Skink paj=)?

9. Sak i badrummet: Schampoo

10. Plats/stad: Sundsvall

11. En orsak att vara sen: Sov för länge=)

12. Något man skriker: Stoopppp, akta bilen, Pang bom där blev det en buckla=) känner igen det där ;)

13. Film: Step up 1 & 2 helt klart

14. Något man dricker: Saft

15. Band: Sven ingvars?=)

16. Djur: Sköldpadda

17. Gatunamn: Stationsgatan 3B, Thats my street:)

18. Bil: Saab

19. Sång: Sånt är livet, sånt är livet, så mycket falskhet bor det hääär.....

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Salsa


Tack för ett inlägg anny eller Jenny=) ni får slåss om äran;D


Av Sofia - 19 februari 2009 21:09

Hallå i stugan, just nu sitter man i soffan o har nästan precis kommit hem ifrån jobbet, jobbardagen har gått bra men jag gruvar mig lite inför morgondagen då jag ska jobba natt, man måste liksom planera näst intill en hel dag innan hur man ska lägga upp sovschema och matschema men jag fick ett bra tips av fruppet idag o det var att jag skulle lägga mig skapligt sent ikväll och sen tvinga upp mig relativt tidigt imorn bitti o ut o göra något på dagen för då var jag garanterat trött mitt på dagen, så då kom ju det perfekta då sandra skrev o fråga om jag ville med ut o åka skoter imorn, ja tack, då vet jag ju bergis att jag kommer somna ganska ovaggat sen=), men jag gruvar mig desto mer när det har blivit lördag eftermiddag då jag är i stan o ska till och tapetsera och känner hur tröttheten börjar krypa fram o man blir som ett kolli=) men jag ska tänka positivt det kanske går bättre den här gången eftersom dom säger att det är värst första gången man jobbar natt=)


Nu ska jag göra mig lite varm oboy och två ostmackor och sen ska jag ringa mamma o surra lite skit=) haha det är så gulligt för hon säger till allt och alla nu att hon har fått en riktig kompis och det är jag alltså=) så när vi ringer varann så säger vi alltid - Heej Kompis=)

Känns såå otroligt bra att vi har fått tillbaka den där starka kontakten som vi hade innan jag flyttade hem sista gången, vi är överens om att vi inte ska bo under samma tak för vi är så otroligt lika varandra o därför är det lätt att det blir tjaffs:) Så nu är allt kanon bra!

Igår så tog jag o beställde nya gardiner o lite dekorationer till mitt framtida nya sovrum som ska tapetseras till veckan, och sen tog jag o beställde en väggdekoration oxå, så tack anny för tipset, det var precis vad jag behövde=) för jag har funderat på att fixa en overhead o måla förhand för jag visste inte att det fanns såna som man kan klistra på färdig o klar=)


Ne som sagt nu ska jag stoppa in en kopp mjölk i micron o ta fram oboyen och mackorna så hörs vi en annan dag=)


Puss o kram

Av Sofia - 18 februari 2009 23:27

Ja igår kväll så bad jag lite snällt till therese o fråga om jag kunde få följa med henne till stan o vara med då hon jobbade, o det var ju klart jag fick, och det var skönt att få andas in lite frisk luft i min hjärna, så nu vet man vad hon pysslar med på dagarna, men hur i helsike hon orkar bära alla grejor är för mig obegripligt=), ja iaf väl inne på fresks så hittade jag två stora lådor med tapeter för ENDAST  19 kr rullen=) så idag har man storshoppat tro mig för det var ju fina tapeter, trodde att det skulle vara sånna här gamla med lite blommor o blå ränder på men icke=), så det blev både brunt, beight, grått, o mörkare grått o vinrött, ja se där ja=) så jag har inhandlat till mitt sovrum, till millans nya sovrum, till millans gamla sovrum och till stor rummet uppe hos mamma för inte ens tusen lappen. herreguud säger jag bara, så idag har man gjort lite fynd =), då blev fia genast lite gladare=), så nu har man full rulle för nu måste jag ju sätta upp tapeterna hemma hos mig, o sen på lördag o söndag så ska jag o tessa tapetsera hemma hos hennes storasyster i stan o sen ska ju alla tapeter upp hemma hos mamma så jag har ju lite arbete framför mig=)

Imorn ska man jobba kvällen då, känns faktiskt bra, och på fredag ska man jobba natt igen så man lär ju vara lagomt seg på lördag då man ska sätta igång med tapetseringen=) men det är ju tur att jag tycker det är kul=)

 Så det blir nog 4:e helgen jag blir lugn nu, tummen upp för mig

 När jag o tessa kom hem från stan så bjöd jag henne på en hamburger tallrik från byis o sen har vi hållt till hemma hos mig, hon har suttit i soffan medans första frisör kunden kom vilket var millan fast nu hann jag bara färga, sen så droppade ju sandra in o tyckte att jag kunde väl ta och klippa henne på samma gång, och sen ringde maddis till therese o fråga om jag hade tid att klippa till hennes löshår oxå, Ja visst=) så 3 kunder har jag haft idag=)

Så man kan säga att jag har 3 arbeten nu

Undersköterska inom vården

Extra knäcker som både Tapetserare & Frisör=)


Ja herregud det är bara roligt


Ne nu är det natten för mig

Men vi hörs ngt här framöver!


Puss o kram


Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards