Z4mbizz

Alla inlägg under november 2008

Av Sofia - 24 november 2008 21:47

SÅ FORT DU LÄST DETTA HAR DU BLIVIT UTMANAD
Regler: Du måste svara på alla frågor och sen utmana alla som läser detta.

ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV
1. Är du singel?: mja
2. Är du lycklig?: Jo det är jag =)

3. Är du uttråkad?: Icke
4 är du ledsen?: nej inte idag inte=)

5. Är du italienare?: Nä
6. Är du cool?:haha nja=)
7. Är du från Irland?: Nä
8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: nej dom har varit skild i 5 år drygt


 ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja det gör jag. Men jag håller med jenny man måste nog känna personen för det är nog efter det man blir förälskad=)

2. Har du någon gång blivit sårad?: Men gud jaa, många många ggr.

3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt? Ja
4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: ja dét har jag.

5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?: Jajamensan=P

 6.Har du haft en hemlig beundrare?: Kanske

7. Är du kär?: Ja jag tror snart det=) fråga mig igen om ett tag=)

8.Viill du gifta dig?: ´Ja det vill jag, ett fint och litet bröllop med bara mina nära o kära


VÅ ALTERNATIV
1. Bilddagboken eller lunar?: Inget av dom!
2. Hår eller ögon?: Ögon
3. Katter eller hundar?:kugg fråga=) både och=)

4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: Några bästa
5. Coca-Cola eller Pepsi?: Cocacola

6. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: både och=)
7. Pengar eller lycka?: Lycka
8. Dag eller natt?: Dag
9. Msn eller mobil?: mobil

TIO "HAR DU NÅNSIN..."
1. Blivit påkommen när du försökte smita hemifrån? Nä
2. Brutit nåt?: Nej
3. Gjort nåt du ångrar?: Jaa

 4. Hoppat Bungee Jump?: nä
5. Ljugit för någon du tycker om?: Ja
6. Ätit en hel tårta?: Nä
7. Gjort bort dig offentligt?: Haha, jadå:)
8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen?: Ja
9. Gråtit när ett husdjur dog?: Jaaa
10. Velat försvinna?: haha ja

SENASTE
1. Telefonsamtalet du gjorde: Sandra

2. Telefonsamtalet du fick: Mamma

3. Personen du var med: Micke

4. Roligaste grejen som hänt: Vill inte berätta än=)

5. Personen du smsade: Micke

6. Skrev till på myspace: Har aldrig besökt Myspace
8. Du kommenterade: En blogg
9. Du tillbringade natten med: Hemligt=)

10. Du kramade: Hemlig=)



Av Sofia - 20 november 2008 17:08

Jadu det ska jag berätta, jag kom på jobbet o skulle börja hos en brukare som ville att jag skulle bära in en rung kasse med ved, visst klart jag kan, men problemet uppkom då jag skulle vrida på kroppen med den där tunga säcken för att ta mig in i huset men då blev det så att jag koncentrerade mig så mycket på att orka bära den där kassen så mitt högra ben stod kvar i samma läge fast att hela min andra kropp vred sig så mitt knä for ur led o i panikens värld så vred ju jag tillbaka kroppen och då sa det klick klick igen och då for knäet tillbaka på sin plats igen, men fyyfaaan vad ont det gjorde, och tro inte att det gick att köra bil efter det där så idag har man haft chaffis hela dagen på jobbet=) och Laila "min arbetskollega" lindade benet o nu dunkar det som aldrig förr så jag sa att jag lär ju få amputera efter detta blodstopp=) Så mitt nya namn på jobbet är nu haltalotta.=) Men dom skulle ha kännt smärtan så hade dom förstått den.


Så nu sitter jag hemma med benet på vardagsrumsbordet och inte nog med att knäet är åt skogen så mår jag illa, har troligen feber och är så sjuukkt trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen, Så idag blir det kräm o mjölk till middag o en otroligt tidig kväll.


Jag såg även nu på mitt förra inlägg att jag skulle ju bara svara med ett ord på frågorna =) haha men inte jag heller:D


Ne gud Puss o kram

Av Sofia - 19 november 2008 22:57

Var är din mobiltelefon? på sängen

Var är din (o-)äkta hälft? i mina drömmar och tankar kanske=)?

Ditt hår? nyduschat och rufsigt=)

Din mamma? är världens bästa mamma

Din pappa? är såklart världens bästa pappa

Syskon? Dom är guld värd, jag lider verkligen med dom som inte har något syskon att ha som stöd.

Det bästa du vet? dansa,sjunga, att jag o familj o vänner mår bra

Din dröm inatt? minns faktiskt inte.

Din dröm/ditt mål? Få en egen familj och jobba på förlossningen.

Rummet du är i? vardagsrummet

Din hobby? dans,hästar, djur i allmänhet

Din skräck? Att inte hitta min drömprins o att inte få mig en familj

Var vill du vara om 6 år? i ett hus som jag har skapat själv med mina egna ideer, med min man och iaf 2 barn:D haha önsketänkande va?=)

Var var du igår kväll? Inne hos grannen o surrade med micke
Vad du inte är? elak
En sak du önskar dig? Familj, stor gård med massa fyrbenta och ett bra jobb.

Var du växte upp? Ånge

Det sista du gjorde? var ute o åkte runt med micke o skaka tänder=)
Din TV? haha ja den fungerar och det är "two and a half men" just nu.

Ditt/dina husdjur? Kissarna Lea och Sigrid, har även en till kisse hos mamma vid namn wilda=) vänta bara tills jag flyttar till hus då kommer djurmängden öka, tro mig;D

Dator? en bärbar "acer"
Ditt humör? Trött, men glad=)
Saknar någon? Ojaa den stora kärleken i mitt liv. Hoho vart är du??=)

Din bil? Racer Mazdan=) någon som vill köpa den för en liten slant;)

Något du inte har på dig? strumpor=)

Favoritaffär? om det menas i matväg så har jag övergått från konsum till Ica=)

Din sommar? Jobb,jobb mera jobb. ALDRIG LEDIG=)

Älskar någon? Japp min familj o mina närmaste vänner

Favoritfärg? Många. det beror på årstid o mode=) men svart o vitt går ju alltid hem.

När skrattade du senast? för kanske en timme sen hos nordlis mamma=)

När grät du senast? det var nog inte så längesen.


Så där ja=), det märks att jag är lite smått desperat för att finna den där lilla ögonstenen som ska fylla mitt halva hjärta=)


nu blir det sova o jobb imorn bitti kl 7.00 så godnatt=)

Puss o kram

Av Sofia - 18 november 2008 00:39

Ja idag har man varit ledig då, man längtar så man dör till man får vara ledig men när man väl är ledig så har man tråkigt=) det enda jag gör när jag är ledig är att städa typ för det orkar jag inte göra efter jobbet=)

Efter all städning så tog jag mig en lång promenad, fast jag blev lite less då jag skulle ta min mp3 då jag märker att min kära kattunge har bitit sönder ena hörluren... Åhh =) men det fick gå ändå:) efter det så bytte jag om och for till Ånge, där åt jag god mat, klippte o färgade millans hår, pratade en massa strunt och sen vid halv 11 så tyckte jag det var dags att åka hemöver för att sova, så nu sitter jag här o gäspar o funderar på att dra mig bortöver till sängen min för att vila små ögan lite=)

Man jobbar ju kväll imorn så jag får ju iaf sova ut=)


Ne mer än så här blir det inte ikväll,=)


Puss o kram

Av Sofia - 16 november 2008 22:13

Ja vad har hänt sen sist, jo jag har jobbat arslet av mig hela veckan, har varit ledig en endaste dag men imorn är man ledig o då ska man ligga o dra sig länge. Sen så ska jag väl som vanligt städa som jag alltid gör på mina lediga dagar, så ingen tid för att roa sig finns ju inte för efter städning är man ju trött=) stackars mig=)

i fredags så var jag upp på bykrogen o sjöng lite karaoke med Sandra det krävdes ju dock lite alkohol för att våga sig upp. Sen då man kom hem så startade grannen efterfest kl 1 och de höll fortfarande på kl 3, 4 och hör här klockan 6 då jag klev upp för att gå till jobbet.. Tro inte att jag fick någon skönhets sömn, fyy fasen vad trött jag var på jobbet. En annan fick köra för annars hade vi hamnat i dike. det är just en sån här sak som gör att jag verkligen HATAR att bo i lägenhet, vägg i vägg med några andra.

Men det är ju klart folk ska få ha fest det har ju jag med, men jag skulle aldrig våga spela hög musik heela natten=) Men men nästa gång ska jag ge igen;) ska bara kolla upp när han ska upp o jobba igen;D, jag kan inte bli arg på sånt här heller, men det är ju såå jobbigt att försöka koncentrera sig på att sova när det är dunkande musik o skrik=) det ska ju vara knäppt tyst=)

Jaja nog om mitt klagande.

på lördag som sagt så var jag ju inte mycket till människa så det blev väldigt tidig kväll efter jobb och idag har man slitit igenom en delad tur. Så nästa helg är man iaf ledig. skönt värre, men med min otur så ska ju såklart hela sverige vara nykter o tråkig när jag är ledig=) slår aldrig fel=)

Åh Sandra är en expert på att vara askalas varenda gång då jag är nykter, men dricker vi ilag så sitter hon mest o gäspar:D


Jag blir lite brydd på vissa.. Men jag är iaf glad att jag har fått ett och annat förklarat och jag kan bara säga ÄNTLIGEN!.


Mina andra planer för imorn är att jag har tänkt att fara upp till Ånge och gå på ångströms o skriva in mig för att plugga upp lite betyg på distans. Annars blir det väl aldrig av o då sitter jag väl kvar på hemtjänsten tills jag går i pension=)


 Ne nu ska jag hoppa in i duschen o ta en tidig kväll, jag längtar ruskigt mycket till kudden efter denna långa helg.

Måste bara få säga att Jag har iaf världens bästa arbetskamrater, det är vi som jobbar ilag på kvällar o helger o så där, vi är ett gäng på 4 pers och kallar oss för Eliten=) och det stämmer hur bra som helst. vi verkligen passar ihop, så jag hoppas att det är dom jag får fortsätta jobba med sen när hon jag går för kommer tillbaka!


Puss o kram


Puss o kram

Av Sofia - 10 november 2008 17:23

10 Favoriter:
Färg: svart,brunt och vitt
Mat: KORV=) det är något jag kan äta ihjäl mig på=)
Band: One republic lyssnar jag gärna på just nu
Film: step up
Bok: var nog ett år sedan jag läste en hel bok sist=)
Sport: rida, dansa har jag gjort och jag saknar det så fruktansvärt
Årstid: Sommmar så klart
Veckodag: Fredag. lördag
Glassmak: choklad eller vanilj med chokladsås på=)
Tid på dygnet:  typ runt åtta på kvällen

8 För tillfället:
Humör:  trött men någorlunda glad
Smak: fanta
Kläder: svarta mjukbyxor och en tjocktröja typisk jobbstil=)
Bakgrund: nån höst bild som fanns på datorn
Nagellack: genomskinligt eller med något glimmande
Tid:  17.28
Omgivning: två katter som ligger o sover vid mina fötter här i soffan=)
Irritationsobjekt: tröttheten tar över min kropp

7 Första:
Bästa vän: Sofie var det väl först, sen kom emma o lise in i bilden oxå=)
Screen name: what??
Husdjur:  Hund. den som jag minns och han hette Nicke=)
Piercing: i örat
Förälskelse: det minns jag inte=) det var ju så många man tyckte om från dag till dag=)
Musik: allt möjligt=)
Bil: mazdan min=)

6 Senaste:
Cigarett: för ca en timme sen då jag gick från jobbet
Mat: En bit smörgåstårta på jobbet
Dryck: fanta
Biltur: hem från jobbet
Spelad låt: minns inte, radion går på hela dagarna i jobbar bilen
TV-program: americas funniest homewideos

5 Har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: nja det kan jag väl inte säga att jag har
Brutit mot lagen: Oja. klart man har
Blivit arresterad: nix=)
Badat naken: haha ja absolut, dessutom så badar jag ju inte direkt med bikini i badkaret:D
Varit med på TV:  ja jag tror det

4 Nej tack:
Mat: ärtsoppa,blodpudding mm
Musik: skrikmusik
Dryck: dr. pepper
Personlighetsdrag: fin i kanten

4 Saker:
Du gjorde igår kväll: titta på tv, duscha, var allmänt less
Du kan höra just nu: reklamen från tvn
Du inte kan leva utan: luft=)
Du gör när du har tråkigt: sitter här framför datorn eller kanske städar

3 Personer:
Du kan berätta allt för: har ingen ja kan berätta allt för!
Du tycker om: det är många det, men självklart så kommer ju familjen på första plats sen är det ju vänner o bekanta
Du inte gillar: inga onda nämda

Av Sofia - 9 november 2008 22:05

lite gladare efter lite upppiggande sms.=) så jag tänkte skriva lite mer

Gör såhär:
1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg för sms
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Okej,tänkte bara höra om du jobbade imorn?
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
ja helt ärligt så tror jag faktiskt det också.
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Men det är väl klart att du ska komma
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Men nu är det väl ändå dags att kliva upp :P
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?

nån som blev lite för full ikväll?:)
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Kvinnor står för 75% av alla trafikolyckor.
7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
Jag vill ju träffa dig!
8. Vad vill du höra mest av allt?
klart du ska med lillgumman!
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
inte vet ja, jag är lite full.
10. Din romantiska replik?
Vill du sova med mig?
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
ja jag vet, vill att du satsar lite du med nu!


ja herregud vilka svar det kan bli=)

Av Sofia - 9 november 2008 16:18

Förtroende vad är det?

Magen värker och ögonen håller på att svälla ihop.

Ingen ska komma o försöka ställa mitt liv till rätta när dom inte har en aning om vad de ger sig in på, när de inte har en aning om hur fruktansvärt ont det gör och när dom egentligen inte har en aning om vart problemet ligger.

Det jag gör och inte gör i mitt liv är upp till mig.

Jag lärde mig en stor läxa igår men jag gav även ut en stor tillbaka. Ngt som vi troligen behövde ge varandra men det är ingen annan som har med saken att göra!

Det sticker inte under stolen med att jag är djupt besviken!


Nu är det lite tv tittande som väntar på tv:n men helst av allt så vill jag bara lägga mig o sova, för sömn var något jag inte hade så mycket av inatt.¨


Nu ska man inte göra annat än o jobba i veckan. jag längtar faktiskt så man sluta tänka så mycket så man blir galen på sig själv!



Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards