Z4mbizz

Alla inlägg under september 2008

Av Sofia - 28 september 2008 23:10

Jaha då var det hundra år sen man skrev här igen:) men vad ska man göra då när datorn har flygits ända till tyskland för att lagas o förmodligen så kommer jag få tillbaka den olagad när de ser att det är fullt med kaffe i den.oopps ;) så nu sitter jag ute på internet med telefonen istället.Älskar då räkningen kommer.Eller så inte..Min lediga helg har bara sprungit förbi mig känns det som.Igår så var jag millan och pappa till stan o shoppa o igår var det bykrogen o idag Bakis dag:) mer uppd kommer. Pusshej

Av Sofia - 18 september 2008 11:51

Japp nu har man flyttat till lägenheten och där har vi anledningen till att jag inte har uppdaterat här på länge eftersom jag inte har något internet o min dator är på lagning, Ber till gud att den ska fungera!!. Jag trivs iaf jätte bra=) det var just det här som behövdes i mitt liv för att jag skulle få må bra igen. Jag behöver min lilla ensamhet ibland. Stänga in mig o inte låta någon störa, det är något som jag verkligen behöver och det är väl inge fel med det tycker iaf jag?!

Jag har ju införskaffat mig lite nya saker, En ny soffa. Det blev en tresits soffa och en schäslong som är fristående och det blev i brunt=) himlans nöjd. Sen skulle jag köpa barbord men då fick jag det av min bror i inflyttningspresent. Han är ju för go=) Sen har jag köpt lite annat smått o gott:D Det som saknas nu är en tvbänk för just nu står tvn på mitt skoställ:D och sen lite tavlor o mys saker=)

Idag är man ledig o imorn med, o det är såå lovley, trodde jag skulle få vara ledig hela helgen, men ICKE.. Har sånt skavsår i öronen efter allt skitsnack som har varit dom här senaste dagarna på jobbet. Att dom orkar? och att dom har kunnat jobba med varandra i 10-20 år???!! det är för mig helt obegripligt.!


Nu ska jag åka på ica o hämta ut mina vardagsrums gardiner o lampan som ska stå i fönstret=)

Ikväll ska jag ut o knalla o sen Sola. var o solade igår o då blev man lite halvt brun så jag vill bygga på den lite=)


Ne Puss o kram på er! På återseende=)

Av Sofia - 11 september 2008 18:35

Imorn kanske jag får flytta in i lägenheten=) Är såååå lycklig så=) var dit o kikade igår, den var helt okej men jag ska tapetsera om litegranna för att gömma lite hål o sånt. har sånna stora planer nu=)

Men köket diggar jag skarpt med fondväggen=)

Så imorn efter jobbet brassar jag, ted och sandra till staden o inhandlar Soffa, bokhylla, andra hyller o andra grejor=) kommer bli sååå fint tror jag=)


Så idag när jag kom hem från jobbet så har jag packat grejor o hämtat ut nya påslakan o en hissgardin från ellos.


Vet någon vart man kan köpa såna här fusk klister grejor som man kan sätta på kakel, för det var blommor på vissa ställen på kaklet i köket o det tycker inte jag om :D Så tipsa mig gärna=)


Ne nu ska jag äta lite kyckling o ris, kanske det blir sista måltiden här hemma hos mamma vem vet=) längtar tills att ha mitt eget kök o stök=)


Puss o kram




Av Sofia - 8 september 2008 16:49

Absolut det är min grej det, Att snoora!..Skulle vara trevligt o känna vad parfymen min luktar och om maten smakar gott=)Men icke det får jag vänta med tills allt detta snor har lämnat mig..

Imorn blir jag hemma oxå, man får ju liksom inte jobba om man är sjuk då man har hand om Gamla. dom är lite mer känslig för infektioner  o sjukdomar.

Så jag får bli hemma..

Fick veta idag iaf att jag får flytta in i lägenheten den 15:onde =) Åååhh men tror ni jag Längtar liite eller??=)

Har suttit på både ellos o Jotex idag o beställt lite gardiner o dylikt, sen har jag suttit på ikeas hemsida o bestämt vilket barbord o vad jag ska ha för andra grejor, sen är det bara soffan kvar som väntar på mig=)


Nu låter det som att datorn håller på att kracha. den bara tuggar som en galning. Ja det lär ju visa sig..


Ha det så bra! Puss o kram 


Av Sofia - 7 september 2008 21:55

Usch jag blir galen snart, jäkla snor o förstöra, fick sjukskriva mig från jobbet idag pga som sagt snoret o allt det onda i halsen, men det har som tur gett med sig, men detta snor kommer jag väl få leva med ett bra tag om jag känner mig själv rätt?! Som tur så är man ledig imorn, så jag har iaf lite mer tid på mig att kurera mig, men jag hatar att lägga mig för att sova då jag knappt kan andas...

Idag kom Johanna o hämtade Lilla skrollan oxå så nu är det bara lilla sigrid kvar från kullen.. Hade varit skönt att fått iväg henne oxå så hon slipper bli själv, plus att jag blir ju mer o mer förälskad i henne för varje sekund som går, Så snälla hjälp, har vi några djurvänner som söker en liten tös?

Kollade på premiären av ensam mamma söker ikväll, Åh det är ju så bra=)

Ne nu ska jag ta en vaarm dusch o sen lägga mig för natten.. Har blivit väldigt tidiga kvällar nu tycker jag, det var ju hundra år sedan man la sig runt 10 på kvällen för att man är helt färdig, men sjukan tar ut sin rätt tydligen. Kände förut när pappa ringde o frågade vart hans bilnyckel var som jag hade haft igår kväll, hmmm inte faaan vet jag tänkte jag för mig själv, o då ska man börja tänka tillbaka vad man gjorde igår o vad man hade på sig o vilka vägar man tog o blablabla, O just idag när man är sjuk o allt så kände jag hur humöret bara exploderade på mig så tårarna sprutade i floder för jag visste att hittade inte jag dom där nycklarna så kunde inte pappa åka sina 25 mil för att jobba för han har ju SÅKLART  ingen extra nyckel, men till sist hittade jag den under min säng?! o hur i helvete kunde den ligga där,?! Men Grabbar "Om någon grabb läser dvs"=) Retas inte med mig då jag är sjuk, veckan innan mens eller när det helt enkelt går dåligt för mig eller då jag har vaknat på fel sida för då bara spyr jag ut svordomar o slåss med väggar=) Och det sista man ska göra då är att skratta åt mig eller komma med någon idiotisk kommentar som bara gör det värre=)


Ne nog trista saker, jag ska sikta på att bli frisk o glad nu=)

Puss o kram




...

Av Sofia - 6 september 2008 20:55

Jaa Anny nu är dom små för stor för att bo kvar trååkigt nog, två har redan kommit till nya hem och en till åker imorn sen har jag bara lilla sigrid kvar, Tänker inte ge upp hon ska få ett kärleks hem hon med, annars får hon bli kvar här. Den som david o Ullis tog han har ju aldrig gillat att ligga i famnen men guud vad han trivdes i Davids famn=) Så det kändes kanon bra!

Nu är det bara två kvar att gruva sig för, Hua tycker det är såå otroligt jobbigt att lämna bort mina små älsklingar, hade ingen yttrat sig så hade jag behållt allihopa=)


Idag vaknade man med att man hade ont i halsen o sen har man jobbat med Alvedon i kroppen hela dagen o nu när jag är hemma är jag heelt död, Febern stiger känner jag o halsen blir inte bättre, Så imorn ska man sjukanmäla sig, Känns piss att jag missar så många bra och fina timmar, men men jag känner ingen ork iaf!  Så nu tänkte jag bara fixa lite sen sova! Ja kul man kan ha på en lördag, men vad ska jag göra då?!


Puss o godnatt!

Av Sofia - 4 september 2008 21:44

Ja vad gör jag på en ledig dag, jo jag har suttit o häckat framför datorn o spelat the sims=) en äkta sims nörd;D sen så har jag umgåtts med Emma o lise o lilla felicia, varit hos pappa o surrat lite där o tittat på Idol och sen då Jo man har sovit länge, var såå otroligt skönt att vakna klockan 11, Men okej först så blev jag väckt av att min mobil ringde kvart över 7 imorse och då var det självklart jobbet som ringde. Slår aldrig fel, de ringer alltid när jag är ledig och de lyckas alltid väcka mig. Men jag sket i att svara, för de kan omöjligt plocka in mig extra när jag redan har heltid plus att jag har för många timmar. Men så brukar de kunna göra sen så får man skäll för att man har för mycket övertid, Men är det mitt fel att de ringer in mig på extra när jag redan har en heltidstjänst då är det ju ganska uppenbart att det blir övertid. Bara de har folk som jobbar för stunden är dom glad men sen kan de passa på att skälla när man lämnar in lönelappen. Måste dit o prata imorn o säga att de får plocka bort någon dag eftersom jag redan har för många timmar trots att jag inte har jobbat något extra. det är bra konstigt.

Jaja nog om det, Imorn ska lilla kissen Sigge med mig till Fränsta där de nya ägarna väntar ivrigt, usch jag tycker inte det är nå kul, Men igår när Cassie for så kändes det helt okej för de lyste djurvän i deras ögon o när jag pratade med dom idag så berättade dom att hon hade busat som en galning med sin älskade råtta o bara mått gott i soffan, så det känns perfekt=)


Nu ska man jobba heela helgen. Inget att vill men man måste ju. Och dom här delade turerna tycker jag absolut inte om. 7-12 o börjar igen 16.30-20.30, man hinner liksom ingenting på rasten.

Men gud vad jag verkar vara arbets skadad redan. pratar bara jobb=)

Inte konstigt jag aldrig får några kommentarer för huur kul är det att lyssna på min arbetshistoria dag in och dag ut=)?!


Ne nu ska jag ta ett låångt hopp rätt in i duschen o sen upp o tjusas med mina gofisar till kissar o sen sussa så man orkar med morgondagen.


Ha det bäst! Puss o kram

Av Sofia - 3 september 2008 19:13

Japp idag kom det ett jätte gulligt par som ville titta på älskade Cassie o de fastnade direkt för henne så jag sa att de kunde ta med henne på en gång om dom ville för hon är ju ändå 10 veckor precis idag, men det känns lite tomt, för hon är så speciell, har sin egen lilla vilja, Köpte en varsin råtta åt dom igår o dom höll på med dom där i timmar=) o Lilla cassie morrade för hon hade det väl som riktigt byte=) Ne men det känns bra, för jag vet att hon kommer få det bra där! Och plus att hon få bli utekatt, det är min högsta önskan för dom. Så nu ska Sigge följa med mig till fränsta på fredag så ska David hämta honom där så då försvinner han och på Söndag flyttar Skrollan. Nu är det bara lilla Sigrid kvar, Jag som trodde att hon skulle bli tingad först o att det skulle bli skitsvårt med att få bort Cassie eftersom hon är korthårig=) Men icke!

Är sååå lycklig för imorn är jag ledig, sen så jobbar man exakt heela helgen, men men det blir Pengar pengar=)

 Hoppas Åfa ringer mig imorn o säger att jag får flytta in i lägenheten till veckan eller nåt=) tänk om jag hade haft sån tur=) Men det lär ju aldrig hända,=)


Ne nu ska jag upp o städa akvariumet o åka till pappa sen o städa upp lite efter att jag har stökat ner med all tvätt som jag har tvättat där...=)


Cassie är den svartvita och Sigrid som inte är tingad ännu är den andra=) 


Puss o kram

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards