Z4mbizz

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 17 mars 2010 21:16

Jag  vet att jag har varit super dålig på att uppdatera nu dom senaste dagarna!

Men det är full rulle här med att packa flyttkartonger, tanken är att alla möbler ska vara ute ur lägenheten på Lördag så jag är lite stressad!

Sen har internet varit helt kasst oxå sista tiden o även datorn håller på o säger upp sig så vi har inte varit världens bästa vänner direkt! Så jag är glad för varje gång jag startar den o den gör som jag vill;)


Imorn ska jag åka med Tessa då hon jobbar o så ska vi på möte på sundsvalls arbetsförmedling om Norge. Vi ska få info om jobb där som undersköterska o hur man går till väga!

Sen är det bara hem o fortsätta packa! På fredag kommer mamma o hjälper mig att packa vidare o slänga en massa skit som jag inte behöver sen så kommer pappa o hjälper mig på lördag o flytta alla grejor till Ånge.


Ska bli skönt faktiskt. Visst hade det varit ännu skönare att ha fått tagit flyttlasset till en ny lägenhet i staden men det verkar få vänta ett litet tag till. Men ett besked skulle sitta fint faktiskt! Men jag får leta andra lägenheter o sluta stirra mig blind på just denna! =)



Ne nu ska jag fortsätta vräka i mig chips o dipp o titta på Greys! Kan nog inte bli så mycke bättre=)


Puss o kram


Av Sofia - 9 mars 2010 23:10

Jag hoppas ni kan hjälpa mig med detta o gör det med ärlighet oxå tack;)


Ska jag vara blond eller brunett?

Eller ska jag mixa ihop båda på nå vis=)


Jag håller ju på att spara ut håret, så om det blir blondt igen så kommer jag ju inte ha det så kort som sist då jag var blond, utan jag blir isåfall en blondin med hästsvans;) o detsamma gäller om jag håller mig kvar som brunett!=)



Nu är det upp till er! Så släng in kommentarer nu=)



Här har jag mörkbrunt med breda blonda slingor på sidorna

 


Det här var i somras i mitt blonda hår, Tänk er det fast längre=)

 

Det här var innan jag klippte av mig till kort, vilket jag ångrar djupt. vad tycker ni borde jag klippa lugg oxå då jag ändå är på G;)


  Det här var oxå i somras på min utlandsresa, Still blonde;)

    


Och här var bara för någon vecka sen, fast med löshår i. Men tanken är att det ska bli så här långt iaf=)



Nu fick ni ett uppdrag o jag väntar med spänning på svar, o har ni andra ideer så tar jag gärna emot dom;)


Puss o kram





Av Sofia - 9 mars 2010 21:42

DIG:

1. Hur lång är du? - 163 står det på passet iaf

2. Vad vill du bli när du bli stor? Jag vill antingen jobba med inredning, eller förlösa bebisar=)

3. Vad pluggar du? - Inget just nu, tittar för fullt, har pluggat till Undersköterska

4. Har du långt hår? - Nja, men håller på att spara ut, suupper tråkigt

5. Vilken hårfärg har du? - Chokladbrunt, med hemsk utväxt, dags för renovering

6. Sko size? - 36/37

7. Vad har du för färg på dina underkläder just nu? Svart och svart



FAMILJEN:

1. Bor dina föräldrar ihop? - Nix,

2. Vem är bäst, mamma eller pappa? dum fråga, Dom är bäst på olika vis!!

3. Hur många syskon har du? - 3 underbara syskon!=)

4. Vad är det senaste du sa till din mamma? - Puss o kram o hejdå

5. Vilken mat lagade din pappa senast? - Minns inte, men kan tippa på att det var köttfärsås o spaghetti, eller korv och makaroner,=)Vi är ganska lika vad det gäller mat med andra ord=)

6. Hur många ställen har du bott på? Haha Ojoj=) 4 med mina föräldrar, sen har jag flitigt flyttat runt själv sisådär bara 7 ggr på 5 år;) hahahaha

7. Vem i din familj stör du dig mest på? Åter en dum fråga, Visst man har olika syn på saker, och tycker olika om mycket, men alla måste få tycka som dom vill.

8. Vilken familjemedlem är snällast? Pappa tror jag, Kanske är för att vi tycker så lika, o han blir väldigt väldigt sällan arg!=)

9. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Små saker hittar man på med dom alla hela tiden, men det senaste som betyder extra mycket var då jag var hos min syster i sthlm o umgicks med henne o Lilla Tim=)

10. Hur gammal är din mamma? - 52 bast, men enligt hon själv så är hon alltid 27;) Hon gillar ju Lady gagas bad romance, så det måste ju vara ett plus;)



KOMPISAR:

1. När var du senast med nån kompis? - idag med min vän Sofie=)
2. Hos vem sov du över senast? Väldigt längesen jag sov över hos en kompis faktiskt, så jag minns faktiskt inte.

3. Har du kysst nån kompis? haha ja visst har man gjort det på nån fest=)

4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Mjo/nja, vet inte vad jag ska svara faktiskt=)

5. Vem har du varit kompis med längst? Sofie

6. Vem känner dig bäst? är nog oxå Sofie, men mina vänner känner mig på olika vis, Emma o Lise känner mig nog oxå väldigt bra! 

7. Längsta tid du varit osams med en kompis? Det måste ha varit med Sofie på högstadiet, ett år kanske?

8.Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja ? Jag skulle absolut inte säg att jag hatade den, men att den inte är i min smak kanske.

9. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Har nog hänt

KLÄDER:

1. Vad har du på dig idag? mörka jeans, svart linne o en grå kofta.

2. Har du bytt om idag? Japp

3. Favorittröja? Finns många sådanna=)

4. Sexigaste klädesplagget på andra könet ? En helt vanlig tshirt med nå snyggt tryck på, halvslitna jeans som är lite hängig där bak men som ändå sitter perfekt på bakdelen,  Mumsigt;) hahaha

5. Har du gett bort kläder nån gång? japp, o jag har fått mycke kläder av vänner, det är kanske hur roligt som helst att få en massa kläder av andra

6. Har du ångrat ett klädköp nån gång? Ojaa

7. Har du handlat kläder genom internet? Jo alldeles alldeles för mycket=/

8. Har du ljugit om storlek nån gång? Nej det tror jag inte

9. Fulaste plagget andra könet kan ha? Fula jeans som slutar vid fotknölarna o fula strumpor till, eller killar med shorts o höga strumpor till;) Typ som charlie i two and half men=)


10. Vad använder du för skor? Olika beroende på humör,väder, fest o kläder. Mee love Shoes alot;)



VÅGAR DU:

1. Skrika åt dina föräldrar? Haha joohodå, min mamma borde vara döv vid det här laget stackarn=)

2. Klä dig annorlunda? Ja det skulle jag, men kanske inte till vad som helst

3. Vara dig själv? Japp

4. Visa dig i bikini/badbyxor?  ja

5. Pierca dig? - ja jag har ju i naveln så JA


6. Dig på utmaningar? Beror på vad det är, jag hatar Höjder, insekter o mörka vatten. Men annars så=)

7. Ha sex på offentlig plats? Men självklart:D haha

8. Vara omogen? ja

9. Äta småkryp?  men ALDRIG



SKOLAN:

1. Vad heter din skola? Den hette bobergsskolan,

2. Vad heter din favoritlärare? Hade ingen speciell

3. Vad är ditt favoritämne? Hade inget, tycker inte om skola;)

4. Snyggaste läraren på skolan? nobody

5. Har du bra betyg? Hade absolut kunnat haft mycket bättre

6. Tråkigaste ämnet? Historia, matte

7. Har du skolkat mycket senaste året? Japp, var hjärnan för trött så var det absolut värt det=)

8. Har du fuskat på prov? Hahaha, klart jag har

9. Hur tar du dig till skolan? Jag åkte med mamma eller gick

10. Har du gjort mer än kyssas med någon när ni varit i skolan? Nej


RANDOM:



1. Vet du vem FATO är? - nej?

2. När tuggade du tuggummi senast? igår

3. När var du på semester senast?  September 2009 rhodos

4. Vilken färg är det på din tandborste?  blå o vit

5. Är ditt hår tråkigt? Oja, är sjukt tråkigt att spara ut håret,

6. Vad har du för påslakan just nu? grå beige me nå blommönster

7. När såg någon dig naken senast? Var nog tessa då vi turades om att duscha efter anglingen

8. Hur ofta duschar du? Every day
9. Gillar du BUBBEL ROLLER? - what's that?

10. När ska du gå och lägga dig? Inte än på ett tag, kvällen har väl precis börjat eller;)?




Av Sofia - 9 mars 2010 20:45

Jajamensan=)

Jag har inte klagat över nå mer än att jag var trött imorse,

Jag har varit glad,

Jag har gjort en massa nytta,

Så idag har jag verkligen tagit vara på dagen=)


Jag har tvättat bilen både in och utvändigt,

Jag har pantat alla flaskor här hemma o slängt en massa skräp, så man slipper ta hand om det då det är så nära flytt!


Har även bjudit min fyrbenta vovve på våfflor med sylt o grädde oxå=) trevligt med ett matsällskap;) hahaha, tragiskt va=)


Nej nu blir det desperate följt av cougar town så ni får ha en bra kväll=)


Puss o hej på er!=)

Av Sofia - 9 mars 2010 01:39

Jävla sjukdom alltså!.

Jag kom in av en slump in på en tjejs blogg o där blev jag kvar vill jag lova, länge länge. Hualigen vad livet är orättvist för många! =(

Varför klaga över bagateller då det finns folk som faktiskt kämpar mellan liv och död?!=(


Jag har nu suttit med tårarna i ögonen o följt denna blogg, jag vet inte det kanske är dumt att lägga in blogg adressen här?Men det är ju ioförsig en allmän blogg o hon och hennes man skriver ju för oss här ute.


Denna tjejs blogg är för den som vill läsa

 http://annajansson73.blogspot.com/



Mina tankar går till dessa personer nu, även fast att jag inte alls känner dom!


Denna sjukdom är den grymmaste av dom alla! Jag tycker att det borde ha gått längre i utvecklingen då vi skänker så mycket pengar!


Jag ska erkänna att jag är så fruktansvärt rädd för just döden, men om jag tänker efter så kan det ju inte vara så farligt eftersom vi alla nån gång kommer hamna där, det som jag tycker är fruktansvärt är hur så många verkligen får lida in i det sista.


Då jag var liten så kopplade jag döden med endast gamla rynkiga tanter/gubbar som ligger i sin säng med händerna på magen o bara somnar in, för att dom är gammal. För mig fanns inte en tanke på alla dessa jäkla sjukdomar.


Men det var efter min praktik på Onkologen då jag utbildade mig till undersköterska som vaknade jag till liv och insåg att det inte bara var gamla som dog, utan det var så spridda åldrar.


Det är så orättvist.

Jag ska nu vara glad för varenda dag jag får, med mig själv o med mina nära o kära. Jag ska börja ta mer vara på livet, leva det fullt ut, jag ska skratta mer, ge mer kärlek, ta emot mer kärlek och bara leva för nuet!


Jag  vet det här var väl kanske det mest hemskaste inlägg jag har skrivit, Men jag tror inte vi tänker på att det faktiskt kan hända vem som helst!


Jag vill bara kunna tro att den andra sidan är något väldigt vackert, speciellt för dom som verkligen har kämpat o lidit!


Så ikväll går mina tankar till er där ute som går igenom detta/har gått igenom detta, jag kan inte ens tänka mig vilken strid det är!


Hoppas jag inte gjorde någon upprörd med detta inlägg, jag behövde bara få ur mig detta!


Massa Kramar från mig till er mina vänner!









Av Sofia - 8 mars 2010 23:45

Ja idag kan jag inte säga att jag har gjort så mycket annat än o degat i soffan, Har kännt i kroppen att jag inte är riktigt kry, så jag passade på att försöka sova bort det idag,

Fast imorse var jag relativt pigg, fick ju ett rejält uppvaknande då det took plinga på dörren, Yrvaken som man var så vinglade jag mig upp o titta först ut genom fönstret o såg att mickes bil stod på gården o då förstod jag vem dagens väckarklocka var så han fick sig en liten avhyvling=) Sen så knallade jag över till madde,

 

o där fick man Kaffe o smörgås =) Man har det för bra,

Micke var på sitt vanliga rethumör, tur man inte tar åt sig;) hahaha

 

Sen så har jag inte gjort nå annat än o varit ute o knallat med Dina o legat på soffan! Tänkte borsta gaddingarna o sen knalla raka vägen till soffan igen för att försöka sova bort skiten o vakna pigg som en lärka imorn. det är mitt mål iaf=) Wish me good luck!

 

Mamma o syster ringde förrut o berätta att dom låg på hotellet på globen efter en hel dag av shopping, Jag är just inte alls avis? Eller???=),

Men jag har allt gett dom en önskelista av vad jag vill att dom ska köpa så nu väntar jag mig en present;) Fast lite Hotell frukost hade ju inte suttit fel, eller hur?=)

 

Sov gott !!=)

 

Puss o kram

Av Sofia - 8 mars 2010 00:36

 

Ja idag har jag haft en riktig slödag, man kan bli rätt tired efter angeltävling=)

Igår var absolut den längsta dagen i hela mitt liv kändes det som, den startade 06.00 av att alarmet ringde. det var bara att kliva upp o fixa varm oboy o göra iordning toast mackorna, sen packade jag in mig i bilen för att parkera den hos therese där vi sen knallade ner till gissjön för att sätta igång anglingen=)

Det var jag o ett par härliga tjejer, dvs, Jag, tessa, malin, ellinor, Jenny och Ullis

Det var fruktansvärt kallt dom första timmarna fast att solen fanns med oss, men sen så värmde solen bra nog o det syntes på våra fejjor sen vill jag lova=)

Vi fick ingen fisk "som vanligt" men vi vann 2000 spänn på utlottning av lag. O det kändes riktigt riktigt bra vill jag lova=)


Efteranling blev hos therese o där blev det en salig blandning av folk, vi alla satt i långkalsonger o tischa ungefär o alla såg allmänt risig ut och luktade mört/rök;) Men det var skit kul, vi dansa, drack o åt kycklingsallad,


När klockan kanske hade slagit 17.00 så var alla bra nog seg, vissa for hem för en powernap, o vissa sa tack och godnatt redan då, men det fanns några tappra fighters, bland annat jag o tessa gjorde allt för att försöka fräscha upp oss, vilket vi båda misslyckades med, för fy fasen vad hemsk jag såg ut på festen hos dykarn =) Vi var där till 01.00 på natten sen fick det vara bra för då blödde verkligen ögonen på oss alla=) Så då fick Malin ta armkrok på mig o leda mig hem pga väldigt dåliga skor =)


Idag vaknade jag upp ganska pigg ändå, tog o röjde upp lite här hemma o sen kom tessa o malin hit med käk, det fick bli kycklingsallad m vitlökssås o bröd från vagga=) det är oslagbart gott!! Sen så dök mamma & millan upp tillsammans med dom två fyrbenta Dina o Alice, Dom ska nämligen bo här tills på onsdag eftersom mamma o millan drar till sthlm o har tur att få träffa på Tim! Är måttligt avis på det vill jag lova!


Jag har ännu inte fått svar på om lägenheten blir min än! Så snälla fortsätt håll era tummar!=)


Nu ska jag o alla dessa fyrbenta slå igen ögonlocken för ikväll!


Så sov så gott alla Vänner!


Puss o kram


Bilder kommer, ha lite tålamod bara=)


Av Sofia - 5 mars 2010 22:50

Idag mår jag bra, Åhhh=)

Jag o pappa tog o for ner mot Stan, hämtade upp Elin o sen for vi o tittade på Lägenheten, O den var såå fin så=), Den passar mig perfekt, Så nu behöver jag era tummar på att den verkligen blir min oxå=), Låter faktiskt möjligt, Men inte helt säkert! Så kom igen nu mina vänner! Håll tummarna allt vad ni kan!!!!!=)

 

Imorn så är det angling! 9 går startskottet, men vi ska vara där på isen kl 7, Blir en lång dag o pga det så skulle jag behöva blunda från och med nu, men hur lätt är det då när jag inte ens har packat än?!,

Ska försöka iaf att ta det ganska lugnt på isen så man orkar festa vidare sen=)

 

Ne nu ska jag skynda mig att packa ihop lite, får ta resten imorn, o sen ska jag skynda mig ner i soffan för att sova några timmar!

 

Godnatt på er!!=)

 

Puss o kram

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards