Z4mbizz

Alla inlägg under december 2008

Av Sofia - 30 december 2008 01:25

Elin är text o bakgrund fixat o ser du inte nu så följer jag med dig till optikern=) haha,

ja vad har hänt idag, jo man blev väckt både kl 7 och 9 imorse av att jobbet ringde, men jag svarade inte, slår aldrig fel att de ringer då jag är ledig, men jag ringde upp sen o då fick jag lite extra jobb dels på nyårsaftons kvällen till halv 10 o sen hela första veckan i januari, så det blir till att svida om snabbt då man kommer hem på nyår vid halv 10 o ska hinna ut på galej o vara lite halvt dragen iaf då klockan slår 00.00 o ett nytt år slår in. =)

annars idag så har jag latat mig o legat i sängen till morgonen o tittat på film o sen så gjorde jag lite små ryck innan sandra ville ha med mig på konsum o där blev man några hundringar o fattigare o en grogglott rikare=) haha, sen så for vi o åt på vagga o sen hem till sandra för att spela både guitarhero o sen sjöng vi karaoke så vi störde grannarna=)

 senare nu ikväll så har vi varit en sväng hos håkan o en sväng hos therese o bara surrat allt från nyårs planer till spöken o andra läskiga´grejor=)


men nu ska man sussa! puss o kram 

Av Sofia - 28 december 2008 22:33

ja som sagt julen är överstökad, har haft en lugn o bra jul, har skiftat julmyst med att jobbat, men det var så mysigt att få jobba på julafton, jag hade tomte luva på mig oxå=)

jag hade varit lite snäll iaf för tomten kom med paket i år igen=)

jag fick massa pengar, presentkort på boom, handdukar, två buddha tavlor som min lillasyster själv har knäppt, hon är otrolig vad det gäller foto=), sen fick jag en annan buddha tavla, en tröja mm så jag var nöjd=)

sen spelade vi twister o skrattade i högan sky=) sen så for man hemöver o träffade på lite folk innan det var dags att åka hem o sussa innan man skulle upp o jobba på juldagen, o på juldagen så firade man jul hos pappa, vi spelade risk, drack öl, o öppnade paket sen så drog jag o bror i väg på förfester o sen blev det utgång på mittis. o där var det skoj=) lite kul att träffa folk som inte bor här längre.

sen på fredags kvällen blev det bara lugnt o sen på lördag morgon så brassade jag,therese,sandra o malin ner till stan för att shoppa lite, så jag tog o köpte en platt tv till sovrummet o lite annat smått o gott. sen så for vi hem o då blev det lite öldrickning o karaoke hos sandra=) det var jätte kul=) Idag Söndag så vaknade jag ganska sent, hoppade in i duschen o sen började jag ta tag i röran här hemma så nu är berget med disk borta o golven skiner o det luktar gott och tvätten är tvättad=) sen så kl halv 5 så började man jobba så jag kom hem för drygt en timme sen, då satt jag mig ner o beställde ännu en till platt tv till vardagsrummet, det blev en 42 tums andersson, så nu är man nöjd med tv köpen=) haha..

nästa inköp blir ett nytt vardagsrumsbord  o det ska jag önska mig bidrag till då jag fyller år i januari=)


Ne nu ska jag bara ligga o lata mig lite. kanske lägga mig i sängen o mysa ner mig till en film på min nya tv=)


Puss o kram

Av Sofia - 23 december 2008 21:19

dagen på jobbet har varit bra men den blev verkligen den bästa kvällen i hela mitt liv då jag fick veta en sak, men det är en mkt privat sak så ni får väl fundera om ni vill=) men jag blev iaf överlycklig=) Oj oj vad folk ska fundera=)


Imorn är det jul o man får väl hoppas att det kommer komma någon liten julkänsla innan dess, för just nu ligger den på noll. känns såå trist när jag vet att hela min famiilj sitter hemma hos bror min o har ätit godmiddag och sitter o spelar guitar hero o en massa andra spel medans jag har ätit korv o makaroner o sitter ensam hemma i lägenheten eftersom jag ska jobba mellan 7.30-16.30 imorn på självaste julafton, men det är fina pengar det är så jag måste tänka, ska upp till morfar imorn oxå o fira lite jul med honom. han lever än o är lika pigg som innan han for in på sjukhuset=) känns så bra!


Ne nu ska jag bre mig en natt macka o längta tills att få vakna upp på julaftonsmorgonen. synd bara att man inte hade lite sällskap under täcket av någon man verkligen älskar.

Ne Puss o kram på er o ha en underbar jul=)


Av Sofia - 21 december 2008 11:54

fredag: man fick ett sms av mamma att morfar ännu en gång har åkt in på akuten, som beskrivning till hur det hade gått till så hade morfar varit inne på toa och bara skrikit rätt ut och ramlat ihop där på toa och var helt väck. men en annan jobbade så man fick bita ihop o försöka koncentrera sig på jobbet men när klockan var runt halv 8 så kollade jag på mobilen och då hade jag fått ett meddelande i röstbrevlådan av mina morbror micke o när han hade pratat klart så brast ju tårarna, det han sa var att läkaren ville att vi alla skulle komma ner för det var nog slutet nu för min älskade morfar, så jag ringde min mamma o där svarar min bror och det visade att dom alla var på väg ner o där satt jag o hade en timmes jobb tid kvar, men jag ringde mina arbetskamrater o jag fick åka, så det sluta med att pappa o lena fick ta en varsin bil till fränsta så jag tog pappas bil ner mot staden det gick skakigt o tårarna sprutade, men när jag kommer till matfors så ringer bror min att allt har lugnat ner sig, då har värdena blivit relativt bra på honom men han hade för högpuls. han hade tydligen krampat 3 ggr o skulle han krampa igen så skulle inge HLR göras, men idag två dagar senare så har ingenting hänt o min starka morfar är till och med uppe på benen, vilken kämpe, men det gjorde så ont o se han ligga där med slangar från höger till vänster o han vaknar till o vrider o vänder o försöker säga något men det går inte, han är ju såå dement så han vet ju knappt någonting, det visade ju sig  att han hade kissat i sängen o det var väl inte så konstigt då att han ville ur sängen men det var inget han kunde förklara. hualigen.

runt 12 på natten så tog jag med mig mamma o millan hem, vi kunde ju inget mer göra,

Men nog om det tråkiga


Lördag: jobbade till kl 12 sen så var det bara att stressa hem för att ställa i ordning o fixa det sista innan julmysdag/kvällen med mina älskade vänner.

kl. 14 var alla här o vi drog på oss varma kläder o gick ner mot grillplatsen vid kyrkan, vi startade upp eld o medans den fick brinna lite så tog vi o lekte lite=) vi gjorde den här leken som man gjorde när man var liten "kom mina små kycklingar=)" haha det var ju skitjobbigt att springa i den där skaran=) men jag fick ha tur o vara kycklingmamman så jag slapp springa lika mycket=), efter det så åt vi korv o surrade lite o vissa drack lite förstärkad lingondricka=)

Efter det där så traskade vi hem till mig o en efter en tog sig en dusch o vi alla gjorde oss iordning, vi fick ju ett varsitt outfit tema o på min lapp stog det uppsatt hår, och hur mycket hår har en annan då=) så jag gick runt o mådde dåligt över min frisyr=) sen hade vi lilla julafton o i mitt paket var det bodybutter och bodyskrub=) riktigt bra=) sen så tog vi o pysslade iordning varsina hattar som skulle bäras under hela kvällens gång=)

vi var även uppe på bykrogen o åt en lövbit som jag typ tog 2 tugger av, mim hunger fanns nämligen inte kvar i bilden längre=) vi fick en fördrink som var gul/grön i färgen men som smakade som avslagen julmust=) hahaha ja=) , det kommer upp bilder om denna kväll snart=) nu ska jag ta en till ipren o stoppa mig själv i duschen o sen börja städa,

imorn måste jag åka till stan för att inhandla det sista julklapparna..


Puss hej

Av Sofia - 18 december 2008 23:43



nu har man gjort sig lite fin så här inför jul o allt=) är riktigt nöjd=) så tack o bock anny=)


 nu ska jag gå o knoppa för imorn jobbar man igen sen så är det bara att fixa iordning inför lördagen o festen=)


Puss o kram

Av Sofia - 18 december 2008 12:18

ja idag har man sin efterlängtade lediga dag=)

Så alldeles snart så ska jag åka ner till carina för att rida ut på lill filur=) får se vad han hittar på nu då=) sen så ska jag o sandra sola kl 6 och sen åker vi direkt därifrån hem till anny för hon ska få göra mina naglar snygga=)

längtar tills lördag då vi ska ha myskväll med mina käraste vänner

vi ska åka pulka, grilla korv, sen ska vi hem till mig för att göra oss iordning o sen förhoppningsvis så serverar inte bykrogen bara julmat så vi kan gå upp dit o äta sen så traskar vi direkt hem till mig igen o då börjar festen=) vi ska ha lilla julafton, spela spel o dricka en massa goosaker=) så jag tror det blir jätte skoj=), sen får man väl se om det ramlar inte fler folk eller om vi drar vidare på någon annan fest=)


Ne nu har jag inte tid, min skjuts ska vara här om ungefär 5 min så dags att rusa=)

Puss o kram

...

Av Sofia - 16 december 2008 17:01

Som svar till en Ulla som skrev kommentaren, vem det nu än är?. Jo jag har haft hand om grandisar, och jag har tagit hand om grandisar under tiden tills man hittar bättre ägare som ger dom den kärlek dom förtjänar för det finns så otroligt många som köper en grandis för att ha den som en accesoar för att synas själv. Jag kommer inte att skaffa mig en grandis förrän den dagen jag har tiden till att ge dom den kärlek de förtjänar och jag skulle aldrig någonsin skaffa en hund bara för att?!, skulle aldrig falla mig in, men jag tyckte verkligen denna hund var det vackraste jag sett.


Jag kommer en vacker dag skaffa mig en grandis, men har aldrig sagt att det blir nu eller om 10 år.


så nu var det besvarat!


Idag så har man jobbat, har haft 6 städ på jobbet sen igår så ryggen är lagomt seg och trött, men det är väl klart att alla gamla vill ha julstädat innan jul. vem skulle innte vilja det?! men det slits på kroppen=)

Nu ligger man som ett kolli i soffan och bara suckar över att man har disk och städ att göra men jag orkar fasen inte när man städar som en tok på jobbet. och det är så tråkigt att så fort man är ledig så måste man bara städa och då går den hela lediga dagen åt.

Sandra ska komma och hämta mig sen för vi ska åka till hennes mamma o hälsa på och förmodligen hämta hem hennes katter.

sen så händer det nog inte så mycket mer idag...

på tal om ingenting men vart är JULKÄNSLAN som man hade då man var yngre, då satt man så ivrigt redan 2 månader innan och räknade ner dagarna. Jag som alltid hade en lång önskelista förr har ingenting som önskemål nu. Eller jo jag kom på igår faktiskt att jag önskar mig ett frisör set med sax,urtunningssax,kam och en cap som man kan ha på det offret man klipper=) Jag har ju blivit personlig frisör åt snart hela familjen:D det är faktiskt hur kul som helst, jag ångrar många gånger att jag tackade nej när jag kom in på frisör linjen men jag känner att min rygg skulle nog aldrig palla så jag får nog ha kvar det som ett fritidsintresse istället:D


Ne nu ska jag göra mig någon middag fast att jag inte har någon som helst ork eller lust till att äta, men äta bör man annars dör man=)  Mat är väl det bästa som finns eller hur=)?


Puss o kram


Av Sofia - 15 december 2008 22:28

Nu har jag hittat skönheten som skulle kunna förgylla min vardag så den blev komplett=) denna dam väntar valpar, och tro mig jag är skapligt sugen! Åh jag blev helt förälskad då jag såg henne i annonsen.=)


världens vackraste


Åh jag är helt tagen=)

En grandis ska jag ha så är det bara. Det är en väldigt stor hund som tror att dom är lika liten som en liten chiahuahua, de har noll koll på kroppen och sina scooby ben och deras hjärta är av det allra bästa, de vill bara ha mer o mer kärlek, Jag tackar dig anny för att jag har fått blivit så förälskad i en sån underbar ras! dom är otrolig

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards