Z4mbizz

Alla inlägg under november 2007

Av Sofia - 30 november 2007 18:11

Idag fick man samtal om att man kom in på uska utbildningen, så på måndag kl 09.30 börjar jag återigen skolan o cirka 3 terminer framöver.. :) Så jag är iaf¨på väg att bli något jag med. sen om det inte är toppen utbildning o ingen toppen lön. så kommer jag iaf få en utbildning. Och sen kan jag ju fortsätta vidare utbilda mig därifrån om jag känner för det sen. Jag har iallafall bestämt mig att jag kommer att ha min arbetsplats på sjukhus och inte på äldreboende. Jag har fått känslan av att det händer lite mer på ett sjukhus:) Hmm undra varför;) Så där kommer jag vara. pyssla med dom gamla.

 Nog om det

Iaf så sitter jag mamma o millan just nu i Alvik på scandic hotell och dricker en öl och tittar lite på tv.. Ska snart ner och äta i restaurangen och sen blir det bastning i relaxrummet, sen så beställer vi lite i baren sen blir det IDOL :) Var på stan i 4 timmar idag och jag är redan less på alla jävla stockholmare:) haha... Det finns fan inte en fläck fri från dom:)  Men men nu sitter jag på hotellet, här trivs jag bättre kan jag lova.

Imorgon blir det återigen shopping på stan, nog för att alla julklappar är så gott som klar efter alla inköp idag.. skönt att ha det gjort. Men imorn slipper man ju dra en massa väskor iaf. och sen så behöver vi ju inte vimla bort oss och tappa bort hotellet igen:) På söndag ska vi även ta en lunch med storasyster. så man får träffa henne med. Sen imorn kväll så blir det hem på hotellet och göra sig fin o fräsch och sen drar vi iväg på globen på ännu en kväll på stockholms horseshow. :) Ni får tycka det är töntigt och allt därtill men jag tycker det är en grym show med en massa musik o en massa underhållning.. det är inte bara hästar..Jag lovar:D Ne nu ska jag skriva ett sms till min underbara granne Anny och fråga om mina katter mår bra:) Man saknar dom lite då:)


Ha det så bra.. Puss o kram

Av Sofia - 18 november 2007 23:04

Åhh jag är såå trött. Har ont i hela kroppen. Känns som man inte har gjort något annat än att hålla i en pensel.:) 

I Fredags då var man först till stan med lillsyss o pappa o inhandlade lite saker till mitt lilla hus:) blandannat tapeter o lite pyssel grejor=) Nya kuddfodral o sitt kuddar till golvet=) kommer bli såå fint=) Sen på kvällen i fredags så tog jag o hade utflyttningsfest. Det vart lite folk, det var jag,Sandra,Sofia,Jossan,Magnus,Nordli,Madde,Helena
,Katta,Lisa,Kicki,Dennis,Conny och om det var någon fler så förlåt om minnet svek mig:D Men sen fick man skäll av grannen så då fortsatte festen hos kicki istället..Ska bli sååå otroligt skönt att få flytta till hus.. Blir galen på att ha grannar överallt runtomkring mig..  

Igår så vaknade man upp lite bakis och fick äntligen mysa med någon=) Underbart mysig natt.. Jag kan säga att jag behövde verkligen kramar o närhet.. Tråkigt nog så var man ju tvungen att lämna sällskapet alldeles för tidigt för att åka till huset och sätta igång o måla o tapetsera, Så mamma pappa millan kom igår o hjälpte mig så snart är allt klart, det är bara fondväggen och målning omgång 2 kvar i köket som är kvar sen så är det bara att flytta in:) Fast idag när mamma o jag var där så tog vi med oss nästan alla små grejor jag har och då passade jag på att sätta upp lampor o blommor i fönstrerna för att det iaf ska se bebott ut utifrån:D

Ne nu måste jag ta o lägga mig, måste samla all energi tills imorn.. Blir ingen vila på längelänge.


Puss o kram allesammans:)



Av Sofia - 15 november 2007 00:01

Idag var man inte den piggaste i världen men det var det värt:) Jag o Anny tog o brände ner till Linköping igår eftermiddag runt 4.. Hämtade en jätte sööt Dvärgpinscher:) En liten ättrig sak men med lite hårda handskar så kommer hon bli underbar:) Men det kändes skönt att få henne därifrån hon bodde, hon kommer få det bra hos anny.. Iaf vi kom väl hem 6 på morgon.. Vi körde raka sträckan dit o tillbaka:) så man är lite trötter:) Och hela dagen idag har jag varit i mitt hus o rivit tapeter, spacklat o målat i köket=) Det börjar som sagt bli lite brådis.. jag ska vara ute ur lägenheten den 23 nov.. och det är inte alls låångt dit=) Men men.. Imorn ska man med pappa till stan o handla kläder åt han. skor åt millan o matta till mig=) o lite annat smått o gott=) sen så ska ju jag ha utflyttningsfest då på kvällen.. Så det kan nog bli trevligt .så nu måste jag gå o sova så man är pigg o fräsch imorn:) Man måste alltid vara fräsch o redo för att hitta en fästman;) hahaha


Puss o kram

Av Sofia - 12 november 2007 02:25

Jajamen nu är det full packning på gång hemma hos mig.. Och om det blir som planerat så ska jag till huset imorn o börja spackla o måla golvet.. Men det beror på om det är tomt där inne:) annars väntar jag. för jag har ju som sagt tusen miljarder grejor att packa här oxå=)

Ikväll så har jag katta sandra o tommy kollat på filmen "På smällen" den var jätte bra tyckte jag:) sen när dom stack. så började jag stor städa badrummet. Hårbollar o damm.. Uscha..men det var inte så farligt som jag trodde:) skönt att ha sån skit göra gjort.. resten går ju som på en dans av rosor.. Imorn ska jag även ta tag i köket.. alla tallrikar förrutom en ska in i kartonger o likaså med glas o bestick:)Så det är ingen ide att jag bjuder ngn på middag för det finns inget att ha maten på eller att äta den med:D Det verkar som jag ska ha utflyttningsfest till helgen oxå=) lär ju se ut som helvete här då så folk får väl hålla till där dom får plats helt enkelt:D

Igår ringde Anny mitt på dagen o frågade vad jag skulle göra dom närmaste 2 timmarna framöver.:) Så då följde jag med Henne till ljusdal och hämtade en valp:) Jättee sööt:) Så jag fick gosa hela vägen hem och valpen bara sov o sov:) Även söt Nelly var med:) Ska bli mysigt att bo på en gård där både små kids, härliga människor och en massa djur bor:)

Ne nu ska jag sova tror jag.. Måste samla så mycket energi som möjligt tills imorn för då blir det packa för hela slanten..:)


Puss & Kram



Av Sofia - 10 november 2007 02:07

Idag har varit en riktig mysdag...

Vaknade halv 12. Duschade o gjorde mig iordning i lugn takt, sen så traskade jag över på frukost hos Katta.. Jätte gott=)

Allt är nog gott hos andra när man knappt har en matbit själv i sitt egna kylskåp=)  Men det hade varit gott oavsett=) Sen så tog vi o släpade våra ben på en ganska lång promenad. Vi gick runt o runt i fränsta. Sen gick vi ner på Kyrkogården. Var till Johans grav blandannat. Vad tiden går fort. Sen var vi o letade några av katarinas släkt som ligger där i lugnan ro.. Det är så otroligt fint på kyrkogården i fränsta.. Man känner inget annat än ro när man går där.

När vi hade varit runt där och pratat lite så traskade vi uppåt mot badhuset. Där var det innebandy i full rulle.. =)

Men jag var tvungen att gå lite tidigare för vi skulle fira pappas farsdag idag istället eftersom att han åker o jobbar imorn, Så man stressade hem o duschade för andra gången idag och så försökte jag fixa till mig så jag relativt söt ut iaf:) Sen upp på Parkan för att starta världens kallaste bil o skrapa rutor.Tiden gick o stressad blev jag men det flöt på. Men precis när jag skulle stänga bildörren. Då går det inte.. Bildörrshelvete hade ju frusit. Så Förbannad som jag var körde jag till Ånge med en hand på ratten/växeln och den andra fastknipen i dörrhandtaget för att hålla dörren relativt stängd iaf:) Usch vad förbannad jag var på cittran då:)

Väl i Ånge, (förstås försenad), Då hämtade jag upp mamma o millan och åkte framöver Ånge.. Vi gick in på den ny öppnade restaurangen där det är både thailändskt och kinesisk mat.. Det var Suupper mysigt och jätte gott vill jag lova:) Efter det så for jag upp till pappa o pratade lite och sen for jag hemöver och när jag kom hem så frös jag såå otroligt så då tog jag o hoppade in i duschen för TREDJE gången idag:D Men Nu ligger jag i sängen o bara är i min egna lilla värld, Med hus, tapeter,målning o möblering.:) Länggtar så jag tror jag döör tills jag får flytta in:) Men det är ju absolut inte långt kvar:)

Ne nu ska jag försöka ta o sova. Måste börja lägga mig tidigare. Blir galen på det här..


Men Sup lugnt ni andra o gör inte bort er:D Själv så är man duktig o tar en suuper VIT helg:)


Puss&Kram

Av Sofia - 7 november 2007 23:58

Nu behöver jag inte hålla det hemligt längre:) Jag ska flytta:D jipppiiee.

Jag ska få hyra ett litet hus i Gissjö.. Känns underbart:) Nu ska man bara hoppas på att Åfa är lika positiva vad det gäller att jag får flytta om 2 veckor och jag inte hinner ha lägenheten uppsagd 3 månader.. Men som sagt man får tänka positivt så går det nog vägen:) Sån lycka som jag känner idag var längesen sist:) Tänk att en flytt kan göra sån skillnad:)

Ne nu är det Sex and the city och two and a half men.. Det är som en vanlig kväll för mig.. sena nätter och sena mornar:D Härligt:) Så länge jag inte vaknar runt 3 på eftermiddan så går det bra att vara uppe länge:)


Ne sov så gott.. Glada Sofia ska flina vidare :)

Puss o kram


Av Sofia - 7 november 2007 18:38

Idag gäller det:) Det är ikväll jag får svar på det jag har väntat nog länge på nu:) Åhh sandra snart så=)

Tog och impulsköpte mig lite Löshår häromdagen.. Känns bra.. Jag beställde hår med clips så jag enkelt kan ta bort det om jag vill=)

Man är ju rolig, man vill både ha långt o kort hår:D

Åhh jag är såå nervös=)

Idag har jag bara legat o degat, vaknade 12 som vanligt.. man vänder på dygnet när man inte har ett jobb att vakna upp till. Sen har jag inte gjort nå mer än att suttit framför datorn. lagat mig lite bacon och ostsås=)

Har varit ute i sammanlagt kanske 5 min och tagit friskluft.. Jag som skulle ge mig fan på att komma i topp trim till vemdalen men det verkar gå åt skogen. You win Rickard med din Solbränna:) jag tror våran tävling redan är avgjord:) . jag ger upp. Jag ser ut så här det är bara att acceptera:) Eller så kan man ju göra något åt det men man är ju så JÄVLA lat:D Jag har iaf inte rökt på 3 dagar nu:) Snusar som en galning istället..Men hellre det då=) Eller hur.. Du är såå duktig Fia.. Ojoj=)


Ne nu ska jag hoppa in i duschen för andra gången idag.. Är såå Frysen..Jag tror jag behöver lite kärlek o värme snart innan jag fryser o frostar ihjäl:)


Puss o kram


Det kommer mera dododdo... Angående hemlisen som jag ska få svar på:D Weehoo




Av Sofia - 6 november 2007 23:58

Jaa gud vad jag mår gott nu.. Borta bra men hemma bäst.. Nog för att hemma hos mamma är hemma för mig med. Men jag trivs väldigt bra i min egna lägenhet, mitt eget stök min egna säng. Speciellt när jag kan få somna till tvn som jag inte har kunnat gjort nu i 2 nätter:) Men jag överlevde det med:)  ligger o kikar på världens bästa serie. Sex and the City. :) vilka tjejer:) Sen efter det så kommer ju two and a half men.. Inte tokigt det heller:)

Väntar med spänning om ett svar:) Kan jag få det där sms/ samtalet jag väntar på:)

Ska även bli spännande om jag kommer in på USKA.. isåfall ska jag ta o bli en pluggis om närmare 2 veckor och 1 och ett halvt år därefter:) Sen så är man iaf utbildad till nåt=) Då har jag bevisat att jag kan om jag verkligen kämpar o ger järnet:) Ska bli skönt när mina nära och kära tappar hakan när jag står där med en utbildning och fast jobb:) Långt dit men tiden går fort:) Sökte även ett jobb på indiska idag i stan.. Får väl se.. skulle ju vara kul att få jobba lite extra så man kan betala av lånet så fort som möjligt..

Ne nu ska jag hoppa upp ur sängen och springa och hämta snus innan jag får nå fel:) har nämnligen inte RÖKT på 2 hela dagar:) Den ni:)


Ha det så bra..! Puss o kram


Det kommer mera....lalala

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards