Z4mbizz

Alla inlägg under mars 2008

Av Sofia - 26 mars 2008 21:35

haha oj oj jag måste bara berätta dagens bästa kommentar=)

det var så att mamma ringde o grinade för hon hade kikat på den nya serien barnmorskorna på 1:an. o sen slog hon över till hockeyn vilket inte jag visste. sen helt plöstligt skriker honn.. Ohhh åhhh Jaaaaa ÄNTLIGEN:) mitt svar blev bara: haha vadå fick du äntligen orgasm:D som svar fick ja: Baraa en massa asgarv. nee timrå gjorde Mål:)

Men om ni hade hört det själv så hade ni skrattat lika mycket som jag:D haha gud vilket gott skratt vi fick=)


Idag har praktiken gott som en dans på rosor. nu kan man näst intill allt som alla dom andra uskerna gör så det går bara i farten=) dom räknar mig som en i gänget nu=) dom får så dåligt samvete för att dom tror att dom kör med mig men så ligger det inte till för jag vill bara göra gott intryck=) trivs jätte bra=) imorn tänkte jag sluta en timme tidigare o träffa therese på stan o följa med henne o pierca sig o shoppa lite. sen blir det hem till Ånge o gosa med katterna.. stackarna.. snart är jag hemma sötnosar..

sen så jobbar jag i helgen.. så jag kan sammanfatta helgen med att den blir hur lugn som helst=)


som svar till Elin:) klart man gör reklam=) vi måste ju samla in storkosing så vi kan åka på en utlandsresa;) o då behövs en heel drös med tjugor:D


Puss o kram på mina nära o kära


Av Sofia - 25 mars 2008 19:03

Ja herregud vad bra det känns=) tänk om dom bara kunde säga hörru fia du får börja jobba hos oss på heltid=) haha..

fast det blir ju lite svårt eftersom att jag inte är klar med utbildningen än=)


jag råkade ju berätta min dröm för min handledare på onkolgen om att jag vill jobba på förlossningen:)

Så i fredags och igår fick jag vara nere på förlossningen istället o igår fick jag vara med o förlösa en sööt lite gosse=) Det var en av dom bästa upplevelser jag någonsin har fått upplevt.. det är så häftigt att se hur våra kroppar fungerar=) Åh bebisen var så söt.. som ett russin=) det var VÄLDIGT svårt att hålla tillbaka glädjetårarna när bebisen fick lägga sig på bröstet=)

jag trodde inte usker var på förlossningen, men ack så fel jag hade och guuud vad lycklig jag blev för det:D  jag trodde att jag skulle bli avskräckt o aldrig själv vilja ha barn men tvärtom=) med dom härliga personerna runt omkring än så klarar man det galant, en stjärna i himlen för er som jobbar där=) idag har jag varit på birsta o strosat runt lite bara..tänkte hoppa in i duschen en snabbis o sen sätta mig o kolla på sjukhuset. hade ett glädjerus då jag trodde det var onsdag idag o att det skulle vara greysanatomi men Neej det är ju bara tisdag...


Den 12 februari smäller det. då ska jag o brutterna ha fest i matsalen i fränsta.. så ni som känner att ni är välkomna är välkomna. fast ni under 18, har varit kaxig eller nåt annat gör er inte besvär med att försöka komma in:D haha.... vi vill ha roligt folk=) en 20 inträde sen så=)


Pyss o kram=)



Av Sofia - 19 mars 2008 17:22

Jajamen.. sitter här i lägenheten i stan o gör ingenting.. eller jo jag väntar på Greys anatomi=) har ju den turen att det är onsdag så jag får se två avsnitt idag med greys=) kan inte bli bättre=)


Idag på sjukhuset har det gått lika bra som alla andra dagar=) råkade även berätta om mitt dröm jobb att jobba på förlossningen. så sagt o gjort så tog min handledare med mig ner på Förlossningen o frågade om jag kunde få vara där några dagar=) Längtar så jag tror jag spricker=) hoppas VERKLIGEN jag får hinna se en hel förlossning=) jag hoppas bara inte att jag kommer bli så avskräckt så mitt dröm jobb går i krasch eller att jag själv aldrig tänker skaffa barn:D


hann även träffa Lillan.. som går usk utbildningen med mig. vi pratade om våra praktik platser o hon var lika nöjd som jag=)

 Det glädjer mig att vi alla trivs så bra=)


Ne nu ska jag göra mig lite snabb mat innan greys börjar=)


vill hinna träffa Emma här i veckan då jag ändå är här i krokarna=)

 Till helgen blir det MITTIS.. hoppas det blir kul nu..


Puss o hej=)

Av Sofia - 18 mars 2008 16:14

Svar till Ak=)  då får vi nog dela på honom:) han är ju sååå sööt=) speciellt i brillerna:D haha..


idag orkar jag inte skriva så mycket.. praktiken går super.. blir nog att jag kommer få vara nere på förlossningen här framöver om jag får som jag vill.. för tydligen så behövdes det usker där så Ak se upp för mig:D haha ne vill du inte ha mig där så ska du få slippa jag lovar:D haha.. det kommer gå såå bra så!=)


jag kopierade lite frågor från Jennys blogg=) brist på skriveri=)


Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? ja kanske om den inte är lika B som våra bästa år eller nåt liknande=) något som jag skulle vara stolt över isåfall=)

Vilken årstid tycker du bäst om? Våren å sommaren

Brukar du sjunga i duschen? ja det händer=) men jag sjunger oftast i bilen med högsta volym på cd:n:)


Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?alpint  fridrott och hockey

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja varför inte. skulle inte klaga på om det skulle hända just mig väldigt snart:)

Vad är viktigast för dig? Familen, vännerna mina djur och att jag själv mår bra

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? betala av lån o skulder. köpa ett billigare hus som har stort behov av renovering, sen skulle jag dela med mig lite och även resa lite. och så klart FÖRSÖKA SPARA:D
 

Vad är det bästa med julafton? Träffa släkt som man väldigt sällan får träffa annars. maten, paketen, och stämningen
 

Vad får dig att slappna av? När solen skiner och man bara känner längtan av att gå ut och sätta sig o sola o bara njuta.

Tänker du ofta på sex? Det händer faktiskt ganska ofta=) det är ju en stor del av ens liv. sex för mig är så mycket olika. det är inte bara pang på=)

Är du skyldig någon pengar? Csn o för kläder på INTERNET. jävla lurerier med massa rabatter,kataloger överallt.

Är du mörkrädd? Ja det är jag, fast det beror på. jag måste ha kolsvart då jag sover. men blir jag en gång rädd en natt så kan jag inte slappna av, då ligger jag bara och hoppas att jag får somna om o vakna då det är ljust. Jag är extra rädd för mörka skogar och att vara ute o gå i stad mitt i natten

Vilken färg är snyggast? det finns många=) men svart,grått och vitt går ju till alla färgglada färger så jag blandar gärna=)

Tycker du matte är svårt? haha jag säger som Jenny jag för jag klarade inte heller B kursen tragiskt nog.det enda ämnet man behöver för att ta sig vidare i utbildningar. det är man sämst på=)
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej det tycker jag inte. jag är absolut inte snål men jag kan helt enkelt inte köpa jeans för 2000 osv.

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? PengarPengarPengar

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Runt 10-11

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Mamma brukar få höra både det ena och det andra=) men oftast håller jag min ilska inom mig. "dumt nog" men ibland spricker det som sagt:D

Har du piercing? jepp.. i naveln. känner mig väldigt naken utan den så jag vet inte hur jag ska lösa det här när jag blir äldre:)

Bråkar du och dina syskon ofta? ne det tycker jag inte.. det var mer förr då man bodde under samma tak. nu kan man prata o träffa dom så många gånger man själv vill

Vem är den viktigaste personen i ditt liv? kan inte nämna någon specifik för det finns så många i mitt liv som måste finnas där för att mitt liv ska fungera som det ska

Läser du ofta böcker? Nja. eller ne.. fast jag läser väldigt gärna verklighetsbaserade böcker med en massa snusk och äckel för då sitter jag som ett klister vid boken. då kommer många känslor ut ur en.

Vad föredrar du för sorts filmer? Drama,komedi,thriller

Vad slösar du mest pengar på? saker till hemmet, kläder, onödiga skitsaker

Vill du gifta dig? Ja.

Vill du ha barn? Ja absolut. gärna nu på en gång=) minst 3 stycken ska det va=) någon som är frivillig:D

Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Greysanatomi är ett måste. sen finns det lite annat men inget lika viktigt om greys

Vilka länder har du varit i? Norge, Danmark, Kreta, cypern, Rhodos, Turkiet

Vilka husdjur har du haft? Hundar,katter, fiskar, hamster,
 
Är du bra på att laga mat? ja inte alltför dålig är jag väl=) problemet är att det är Så otroligt tråkigt att laga en massa mat tills sig själv. om jag har sällskap vill jag gärna bjuda på en massa gott

Var badar du helst? i Pool eller i havet

Vad dricker du för alkohol? Öl, cider, vin,sprit

Vilka språk kan du? Svenska så klart=) Engelska.. har även läst Tyska men kan det väl inte=)
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nja. ryggen är väl sne o dålig sen en ridolycka. men det var det värt=)

Gillar du att dansa? JAAA! jag älskar att dansa. har gått på dans sen jag var pytteliten. men sen skaffade man kille o då var ju han viktigast, tragiskt nog, saknar det så jag tror jag dör

Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Bra.även fast jag röker själv när jag festar. men det känns så mycket trevligare o fräschare. jag själv tycker inte om att röka inne.. utan jag röker alltid ute vart jag än är..

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten, eller något kolsyrat

Vilken är din favoritglass? Magnum classic eller piggelin

Tror du på livslång kärlek? Jajjamen!

Vad äter du helst när du ser på film? Godis eller chips o dipp=)

Lever dina föräldrar tillsammans? Nej, dom skiljde sig då jag var runt 14, Inga roliga tider. ska försöka undvika att jag måste göra så när jag har barn

Har du tandläkarskräck? Lite. en del är ju så hård hänt

Har du någon gång haft självmordstankar? haha jo men inte allvarliga=)

Är du en morgon eller kvällsmänniska? både och=) ibland krockar det=)

Hur ofta motionerar du? ute o knallar ganska så ofta iaf. Simmar då jag får med mig någon=) vill börja dansa o svettas igen men jag har ingen som vill hänga på. och när jag menar dans då är det alltifrån Hiphop,funk,street,jazz, fristil. allt möjligt, jag är inte ute efter att dansa samma steg från dag 1 tills terminen är slut.



 Så där ja=) hoppas ni orkar läsa=)

Av Sofia - 16 mars 2008 23:30

jajamen=) i Björn Gustafsson:D haha vilken stjärna alltså:)

Såå jävla söt alltså o sveriges nästa största o bästa ståupp komiker:D

 Ja han är min Älskling just nu för tillfället:) där blev nog många av er läsare besviken:) men jag har ingen annan som jag är förälskad i=) Lika bra att låta bli=)


Nu har jag tagit mitt pick o pack till mamma så nu ska jag bo här max någon månad tills jag kommer på fötter igen.. tyckte även det var onödigt att ha två boende kostnader när jag bor i stan nu i en månad under praktiken på sjukhuset..

Lite om praktiken. det går Suuuper bra. Trivs jätte bra på onkolgen. Världens gulligaste personal. Alla är så omtänksamma o härliga. Lite skillnad mot för vad man har upplevt inom vården o allt sånt förut.. Så förmodligen ska jag jobba där i sommar. Dom ville ha mig där iaf=) så JA jag väljer nog att jobba där istället för på hemtjänsten..


Ne nu ska jag lägga mig för imorn ska man upp vråål tidigt o besikta bilen o sen brassa till staden för en veckas praktik=) nästan så jag längtar=)


Puss o kram allesammans=)

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards