Z4mbizz

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Sofia - 10 juni 2009 22:41

Paprikakyckling
 Paprikakyckling
 

Jättegott recept på en kycklingrätt med smak av paprika

Du behöver:
4 tinade kycklingfiléer
salt
peppar
matfett till stekning
Paprikasås:
1 gul lök
1 röd paprika
1 gul paprika
½-1 pkt bacon
matfett eller olja till stekning
1 tsk paprikapulver
1 hönsbuljontärning
2 dl vatten
2 dl grädde (gärna matlagningsgrädde)
1 dl vitt matlagningsvin
Maizena till redning 

Gör så här:
Bryn kycklingfiléerna. Salta och peppra. Lägg över på ett fat.

Hacka löken. Strimla paprikorna. Skär bacon i små bitar. Fräs detta tillsammans. Tillsätt paprikapulver, smulad buljongtärning, vatten, grädde och vin. Låt detta småkoka ca 5-10 min.

Lägg kycklingfiléerna i såsen och låt allt koka tillsammans under lock ca 15 minuter. Red såsen med Maizena. Servera med ris.


Jag delade upp kycklingen i små bitar, istället för att ha hela fileer.


Till förrätt blev det rostat bröd med skagenröra, räkor, ägg, sallad och gurka! Mummaa=)


Idag så mötte jag upp min lilla lillasyster här på fränsta, Hon hade varit på ålsta hela dagen, Så vi tog o inhandlade allt som vi skulle ha till middagen, och även slingblondering till hennes hår, så nu är jag. millan o mamma GANSKA lik varandra=) ser ut som trillingar fast i tripp trapp trull ;)

Mamma blev väldigt glatt överraskad då hon kom hit o fick både förrätt, huvudrätt o efterrätt=) haha, Ja ibland kan även jag överraska med något gott=)


Vad har hänt mer idag då, inte så mycket, följde med dom till Ånge för att hämta upp bilen som stod hos emma sen i helgen o tog med mig Dina hem för att få mig lite extra fyrbent kärlek=). Sen blev det hemgång, Träffade tessa, malin o ellinor en snabbis, mycket trevligt=)

 Och jag får inte glömma, har väl som vanligt sett greys anatomi, Åhh fyy vad man ska behöva grina till den serien, o nu måste man vänta på en ny säsong o huur jobbigt är inte det då??, Hualigen! Ja ja det är bara att gilla läget=)


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen kvälls kissning för doggyn sen blir det sängen för mig! Så natti natti på er!


Och som svar till lillsyss kommentar, det var så lite så, Det blev jätte fint=)


Puss o kram

Av Sofia - 10 juni 2009 11:25

Det är fåtal ggr som jag älskar regn, Det är då jag ligger i en husvagn under en filt o tittar på en bra film med bra sällskap,=) Då är det skit mysigt med regn för det låter så mysigt mot taket. Men det är den enda gången regn är mysigt. Idag så är jag sjukt trött, och vad beror det på?, Jo vädret minsann.

Min dag började med att jag tog med therese katt till "Hund och katt" i Ljunga för han skulle klippas, Hua jag har hår långt ner i halsen vill jag lova=)


Klockan 2 ska jag möta upp lillsyss som har varit på ålsta hela dagen, Vi ska iväg o köpa blondering o planera en överrasknings middag för mamma, Synd bara att jag har så dålig fantasi vad det gäller mat, men min lillasyster är riktigt duktig på vad det gäller mat o bakning så det här löser sig=)


Ne nu måste jag städa upp lite katthår här hemma så inte min stackars syster blir tok allergisk.


Nu är det nära!, Jag kommer snart vara moster åt ett litet pyre=)

Kom ut snart!

 =)


Puss o kram

Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards