Z4mbizz

Alla inlägg den 1 april 2008

Av Sofia - 1 april 2008 10:08

Här kommer ett smaskigt inlägg:D

Eller jag ska försöka göra det smaskigt iaf:)

var ju längesen jag skrev så jag måste börja tänka bakåt lite..

Ja o nu när jag läser mitt senaste inlägg så har jag en hel del att berätta.

För cirka 2 veckor sedan så råkade jag avslöja min dröm om att få jobba på förlossningen till min handledare. sagt o gjort då fixade hon två dagar åt mig där ner:D Åhh viilken lycka alltså.. Första dagen fick jag inte vara med på någon förlossningen för det kom ju aldrig någon=) men sen andra dagen då jag kommer in på avdelningen så skriker min handledare - Nu ska vi få barn Sofia..=) o jag till svar..Åhhhh Nuuuuu?? hon svara: haha ne du hinner nog hänga av dig jackan;) o det kan man ju säga att det hann jag göra 100 gånger om.:) jag följde en familj från kl 7 på morgonen till ungefär halv 3 då gossen fick se världen:) Allt var så otroligt häftigt, ännu häftigare är ju o se hur kroppen fungerar..=) Å ja jag fick se exakt allting.. o tur att jag inte är känslig mot blod o kladd=) men det såg inte alls så farligt ut faktiskt=).. men ryggmärgsbedövningen tror jag att jag skippar den dagen då det är dags för mig.. för han stack om och om igen o bara högg in nålen o mamman skrek mer o mer.. ne det var inge roligt.. men lustgas tror jag att jag ska testa, det verkar som att man är i en roligare värld då man tar det;D jag o mamman fick ha drag kamp med en handduk.. o jävlar vilket adrenalin hon hade.. stark som en oxe alltså:) haha jag höll på att flyga i väggen.. men det knepet verkade vara bra för där kom bebisen:) jag kan säga att det var såå otroligt svårt att hålla tillbaka glädje tårarna när jag såg bebisen komma upp på mammans bröst o föräldrarna började grina:) jag vet att dom som såg barnmorskorna grinade säkert en skvätt.. men det går inte att jämföra=)

Så nu ska jag ge mamma min hennes bästa present någonsin.. hon ska få vara med när jag föder mitt första barn:) fast vad vet man, man kan säkert ändra sig angående den saken:D haha.. men jag vet vad lycklig jag skulle göra henne..

Nog om bebisar för det verkar ju dröja as länge innan jag får bebis om man jämför med Ak o catrin som är VÄLDIGT nära=) är såå avis..


I lördags så blev jag bjuden på fest av emma o tomas så vi var hos dom först.. Eller i min lägenhet kan man säga eftersom jag ska ta över den när dom flyttar:) jag blev helt förälskad i den i första ögonkastet:D så vi satt där ganska många sen så rullade vi vidare mot gocart o laser hallen.:) jag bangade såklart gocarten. vilket jag ångrade då jag såg dom köra.. jag som älskar att köra bil o sladda o köra fort:) men ne jag banga ja=), sen var det dags för att inta laserhallen.. det var skit kul, man kom in i spelet liksom o var skit seriös=) men sen när halva tiden hade gått då var man heelt slut.=) svetten rann o man hade blivit skjuten 10 gånger mer än vad jag hade skjutit andra=) det var ju meningen att vi skulle ut på krogen efter det men ingen orkade..vi var helt slut. så då for vi o hämtade upp simon o skyttberg o åt ett maxmål på max=) sen så var kvällen typ slut=)


Nu är det knappt en vecka kvar av min praktik på onkologen.. o det är skit tråkigt att det är slut.jag hoppas verkligen jag får komma tillbaka då utbildningen är klar.. så på torsdag kväll ska jag baka tårta=) o köpa blomma o kort=) Kommer sakna alla godhjärtade människor där.. helt otroligt...


Nu ska jag hoppa in i duschen o göra mig snygg för att gå på stan med Emma o shoppa något som jag kan ha på mig på lördag då det är byis=) Jag har kommit på det man ska alltid fräscha upp sig för vips kanske drömprinsen står där o då vill man ju inte se ut som ett härk:D


Ne nu är det färdigskrivet Ak=) men jag ska bättra mig jag lovar=)


Puss o kram på alla mina goofisar=)


Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards