Z4mbizz

Alla inlägg den 2 december 2007

Av Sofia - 2 december 2007 18:31

Ja just nu sitter man på tåget hem som ska ta mig hemöver skogarna:D Jag märker mer o mer att jag absolut inte är en stadsmänniska. Jag skulle kunna ge var och varannan en rak höger. Men även denna gång fick jag bara tänka mig en rak höger i fantasin.. Dom är ju överallt, måste ju snart vara ett överskott på dom.. Har stockholmarna så tråkigt när dom är hemma så dom bara gör bebisar hela dagarna:D jag undrar ja..

Idag tog vi oss en liiten sovmorgon, cirka en kvart längre än gårdagens morgon:D knallade trötta som få ner på frukosten. Väldigt gott o lyxigt med hotell frukost som vanligt:) Så man kände absolut ingen hunger dom närmaste timmarna iaf:) Vi åkte rakt till centralen o skulle lämna av oss våran otroligt stora packning för bara en helgs visit, Men där var det ju till och med kö till skåpena så som tur så mötte vi upp jessi o fredrik så vi fick knalla till fredriks jobb med all packning istället. Ont i fötterna som man hade så skulle vi ut o äta lite "brunch" jag tyckte vi gick o gick men kom aldrig fram.. och när vi väl var framme så var det ju knölfullt där. så det var bara att knalla vidare.. vi hittade ett ställe på vägen tillbaka och där åt vi bacon,äggröra,prinskorv o potatis:) äkta brunch..

Sen så traskade vi iväg mot stationen.. Åhh hela min kropp var heelt över.. kommer ha världens träningsvärk=).. Men det är det nog värt efter all shopping jag har uträttat.. Alla julklappar är färdig, jag fick mig en ny jacka o 2 nya tröjor, trosor och lite annat smått o gott=)

Nu sitter jag iaf på tåget, har precis lämnat söderhamn.. Tåget är knölfullt även det,  Fanns inte en plats ledig för folk utan biljetter så dom fick stiga av...Men nu tänkte jag berätta lite om gårdagen med horseshow o allt:)


Vi for raka vägen från scandic i Alvik med pendeltåget till Globen.. Vi gick in på en bar o beställde cider o öl, Sen så satt vi oss o showen började. Det var öppningsnummer med en massa shettisar o snögubbe barn på ryggen som kom i full karreta:) Sen blev det hopptävling nummer ett:) Malin baryard blev två men delade både guld o brons med Sverige:) Sen så kommer det in en fransman som kom på då han var 8 år att han visste vad hans yrke skulle bli när han blev stor. han skulle hålla på med hästar såklart. det började med att han ropade in en häst på planen och den kom på en gång. hästen rullade, bugade, "hoppade" upp på killens axlar, Sen kom häst nr 2 o sen ökade det med 3 och till sist var det fem lösa hästar på planen. det räckte med att killen höjde spöt lite så stegrade dom. En massa häftigt. sen på slutet så gjorde han så hästarna la sig på backen en efter en och började rulla runt:D det var helt otroligt.. Jag o mamma grinade.. För det var såå otroligt häftigt o fint.. Man såg verkligen vilken kärlek han hade till hästarna o tvärtom:) Det är svårt att förklara så ni ska tycka det är häftigt. man måste nog se för att uppleva:) Iaf efter det så blev det hopptävling igen...3 svenskor på prispallen ännu en gång, malin baryard på andra plats även då o Peter Eriksson tog o vann en bil på första plats:)

Sen var det en härlig uppvisning med islandshästar.. Åhh dom är ju för vackra.. Sen så var det en massa massa mer =) Jag är tok nöjd för jag åkte i år igen. men jag tror att jag hoppar över nästa år för att det inte ska kännas enformigt eftersom det är ganska lika från år till år..

Nu är jag snart äntligen hemma..saknar mitt lilla hus o mina kära små fyrbenta varelser:D haha Anny skrev förrut o sa att dom måste ha raket bajsat inatt för det var fullt imorse:) Men hon hade rensat lådan utan en enda kväljning..:D stackarn:)

Men nu kommer jag Anny:) nu tar jag över skitgöran:D

Imorn ska man börja plugga oxå=) första dagen på min undersköterske utbildning:) känns faktiskt bra, lite nervöst bara eftersom dom andra har gått på utbildningen nästan 2 veckor nu.. Men det ska nog gå bra.. jag ska se till att komma i tid så jag inte behöver skämmas att jag kommer sist:D

Köpt pennor o annteckningsblock i sthlm så nu är jag även förberedd.:D hahah..

Ne nu ska jag blunda ett tag..

Ha det så bra! Puss o kram


Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards