Z4mbizz

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Sofia - 29 september 2009 00:05

Ja jag vet inte om jag orkar fortsätta skriva om jag ska vara ärlig.


Men jag kan väl dra in ett litet inlägg nu då när jag ändå tog mig i kragen o loggade in.


Vad händer i mitt liv just nu


Ja jag lever för tillfället uppepå/i och med en massa flyttkartonger.

På nattetid så sover jag på en resesäng hemma hos mamma men på Torsdag om det blir som det är sagt så får jag börja bo i min nya lägenhet på riktigt, alla mina saker är där förrutom jag själv, då hyresvärden ville fixa med en massa grejor innan jag flyttade in.


Så jag längtar som en tok. Men jag är lite mer kluven då jag  vet att det spökar där, tur man är van sådana läskiga saker efter man har bott i mammas hus i alla år=) Luckor öppnas o stängs, Stereon sätts på av sig själv o ja en massa annat. Men jag får väl be det här spöket som bor i min lägenhet att vara snäll helt enkelt=) Det kanske blir min låtsas kompis Laban=) Who knows


I helgen så har jag varit på mys dag i stan med tessa, Elin o Malin. Blev en massa shopping, mat på biteline och en titt på filmen Flickan som lekte med Elden på bio. Så det var mysigt. Sen så har jag jobbat både lördag o söndag, Men på lördag kväll så drog jag, Emma o Sandra ut på mittis o dansade lite=)

Och där hände något som skulle ha hänt för längesen, jag ångrar inte en sekund av det där samtalet o det är en stoor lättnad i mitt hjärta!

Tänk att livet kan kännas 10 ggr lättare att leva av bara lite mod o ett samtal.=)


Imorn ville madde ha mig till fränsta för att sola lite så det är nog inte omöjligt.

Jag hoppas verkligen att jobbet ringer och väcker mig typ 06.55 o vill ha mig dit o jobba=) Skulle vara skönt med några fler timmar på lönespecen utan tvekan!


Är ju inskriven på arbetsförmedlingen igen, och har jag inte fixat ett jobb inom 3 månader så MÅSTE jag gå på ungdomsprogrammet. Och det vill jag mer än allt i världen slippa så här ska det sökas jobb ivrigt!!


Idag tog jag o bjöd min mamma o lillasyster på hemmagjorda Langos. Smakade exakt som det gör då man köper det på typ gatufesten o selångersmarknad, Så sjuukt gott så här ska ni få receptet som jag använde mig utav!


http://www.mat-recept.com/mat-recept/langos



Och om ni är sugen på att göra det, Glöm för gudsskull inte bort att kleta på en himla massa vitlökssmör. Det ska verkligen droppa :D Man ska inte vara rädd över figuren då man ska äta sånt här=)


På fredag kommer storasyster, Tim och Fredrik på besök=) Ska bli så kul o se hur stor han har blivit, enligt bilder så är han en helt annan bebis:D


Men nu måste jag lägga mig, har sagt åt mig själv att göra ett riktigt försök till att vända tillbaka dygnen! Det märks att man inte har så mycke jobb numer. Tragiskt nog!

Här tog man studielån till en utbildning till ingen nytta. Som på vissa ställen där de hellre tar in pensionerade vårdare för att det kostar samhället mindre istället för att ringa oss unga/pigga o allerta! Fy skäääms!


Presentation

Omröstning

Jag ska åka utomlands, hjälp mig vilket ställe ska jag välja?
 Rhodos
 Mallorca
 Gran Canaria
 Cypern
 Bulgarien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv en rad=)


Ovido - Quiz & Flashcards